StoryEditor

Budeme sledovať malé poisťovne na predaj

16.01.2011, 23:00

Ste prvým Slovákom na čele Allianz-SP. Znamená to, že už nemeckí akcionári dôverujú schopnostiam našich manažérov?
Aj v predchádzajúcich predstavenstvách bol vždy len jeden člen z Nemecka, čiže určitá prirodzená dôvera tu vždy bola. Je samozrejme dobre, keď na čele spoločnosti stojí človek, ktorý má lokálne znalosti a nemá jazykovú bariéru. Keď si zoberieme náš región, okrem Rumunska sú na čele všetkých spoločností skupiny Allianz miestni manažéri.

Čo vás čaká na trhu v najbližšej budúcnosti?
Konkurencia silnie a trh stagnuje. Z môjho pohľadu časom príde k určitej konsolidácii trhu. Dnes máme dvadsať licencovaných poisťovní a niekoľko pobočiek zahraničných spoločností, ktoré u nás pôsobia. Tým, že prechádzame procesom stagnácie a výsledky minimálne tretiny spoločností vôbec nie sú uspokojivé, tak časom akcionári budú musieť hľadať nejaké riešenia. Za celý rok 2009 zarobil celý poistný trh zhruba 147 miliónov eur, čo pri predpise poistného približne dve miliardy nie je nejako veľa a v roku 2010 kvôli povodniam to bude asi ešte menej. Všetky poisťovne na Slovensku zarobia spolu toľko, čo jedna z veľkých bánk.

Máte aj vy nejaké akvizičné chúťky?
Nevylučujem to, samozrejme, závisí to aj od konkrétnych podmienok. Budeme musieť riešiť viacero otázok, a vzhľadom na naše postavenie môžeme mať aj nejaké problémy s Protimonopolným úradom. Veľmi to bude závisieť od toho, čo bude na trhu dostupné a o aký typ portfólia pôjde.

Po krku vám tvrdo ide Kooperativa, ktorej manažment sa netají ambíciou stať sa slovenskou jednotkou. Pripúšťate možnosť, že by ste stratili vašu pozíciu?
Z celkového hľadiska na trhu to v dlhodobejšej perspektíve pripúšťam, no nie je naším primárnym cieľom byť najväčší. Z hľadiska klientov chceme mať najlepší servis a produkty, a z hľadiska akcionárov a zamestnancov chceme dosahovať čo najlepšie výsledky, aby sme mohli ďalej úspešne fungovať. V tomto som s akcionármi zajedno, nie je u nás nevyhnutnou podmienkou byť jednotka, pokiaľ budeme lídri v segmentoch, ktoré nás zaujímajú.

Ktoré segmenty teda majú perspektívu?
Stále sú to produkty, ktoré na našom trhu chýbajú, na druhej strane sú aj segmenty, kde je konkurencia taká veľká, že sú už stratové. Perspektívu kvalitatívne rásť má segment životného poistenia, aj segment podnikateľov v oblasti neživotného poistenia. Naopak, klesol segment poistenia áut, najtvrdšia je konkurencia v oblasti PZP. Tento trh už prestal byť ziskový a niektoré poisťovne budú musieť určiť ceny, čo bude závisieť aj od priorít a podielu PZP v portfóliu jednotlivých poisťovní. Pre nás povinné zmluvné poistenie tvorí asi 15 percent celkového objemu. Z môjho pohľadu by som chcel skôr dynamickejšie rozvíjať tých 85 percent, ako sa sústrediť na tých 15.

Čo sa v najbližšom čase zmení k lepšiemu?
Z nášho hľadiska sú dôležitými komfortný servis a rýchlosť. Už dnes klient môže toho veľa u nás vybaviť telefonicky alebo cez internet, bez potreby chodiť na naše pobočky. Veľká časť likvidácie sa uskutočňuje bez účasti zákazníka. Pripravujeme webový systém, na ktorom ľudia budú môcť v každom okamihu získať prehľad o tom, ako sa vybavujú ich požiadavky, čo ešte chýba k ich uzavretiu a budú môcť potrebné dokumenty poslať elektronicky. Pribudnú nové typy produktov z oblasti, akou je nadštandardná zdravotná starostlivosť, riešenie pre kritické zákroky. V minulosti neexistovali prevádzkovatelia, ktorí by to vedeli zabezpečiť, no dnes máme súkromné centrá a nie je problém zaistiť liečbu aj v zahraničí. Takýto produkt by mohol byť dobrou nadstavbou životného poistenia. Vyplatiť peniaze klientovi to už tu existuje, no poskytnúť riešenie problému, to sa uskutoční onedlho.

01 - Modified: 2004-02-17 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Do fondov pribudlo 477 miliónov korún
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 09:19