Správne stanovené finančné ciele majú ten istý účinok ako správne určené životné ciele: podporujú nadšenie a usmerňujú energiu klienta v súlade s jeho životnými hodnotami. Keď sú finančné ciele stanovené nesprávne alebo nejasne, klient stráca čas.
V minulom vydaní Investora sme uviedli zoznamy typických finančných cieľov. Aké je to však s finančnými cieľmi v skutočnosti? Ktoré z nich považujú ľudia za dôležité a v akom poradí? Sú medzi národmi nejaké výrazné rozdiely?
Finančné ciele odrážajú životné ciele a hodnoty. Ak akceptujeme myšlienku, že Homo sapiens je všade rovnaký (a všetky vedecké výskumy naznačujú, že naozaj je), potom sú jeho hodnoty prinajmenšom podobné v USA či Tanzánii. To by sa malo odraziť aj vo finančných cieľoch.
V reálnom živote je to trochu komplikovanejšie.
Celý článok si môžete prečítať novembrovom časopise Investor.