Ministerstvo sa už mesiace dohaduje o konečnej cene a termíne kľúčovej diaľničnej stavby. Zatiaľ sú práce na stavenisku stále v útlme.
Keď brázdite cesty v okolí Ružomberka, len ťažko prehliadnete kontúry budúcej diaľnice D1. Majestátne rozostavané estakády ťahajúce sa popod hrad Likava by mali už budúci rok zabezpečiť vodičom viac než 12-minútovú časovú úsporu.
Takýto scenár je však čoraz menej pravdepodobný, lebo práce na diele sú viditeľné spomalené. Na východ od tunela Čebrať sa stroje síce hýbu, na západe robota výrazne viazne.
Dôvodom útlmu majú byť nevyplatené faktúry a zlý cash flow. Navyše sa štát v pozadí so zhotoviteľom dohaduje o konečnej cene a termíne dokončenia diela.
Práce viaznu už od marca a poradca primátora Ružomberka Tomáš Mišovič je zo situácie na stavbe znepokojený a tvrdí, že prestoje môžu štát vyjsť draho.
„Dnes si účtuje zhotoviteľ za prestoje zhruba 1,04 milióna eur mesačne,“ poved...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-13 14:03:16 - Feat.: - Title: D1 na Ukrajinu by mohla byť zaradená k výdavkom na obranu a bezpečnosť, vraví Ráž
02 - Modified: 2024-11-13 07:31:56 - Feat.: - Title: Cesta pri Párnici je po vážnej dopravnej nehode už čiastočne prejazdná
03 - Modified: 2024-11-13 09:01:29 - Feat.: - Title: Pri Párnici sa zrazil autobus s autom, po vážnej nehode zomrela jedna žena
04 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035
05 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Na severe chce Ráž rozostavať 40 kilometrov diaľnic. Pozrite sa, ako sú na tom jednotlivé časti (prehľad)