"Môžeme hovoriť o kontinuálnom poklese predaja. Ponúkli sme síce na trh nové modely, ale nebol o ne veľký záujem." Príčina nezáujmu zo strán kupujúcich je podľa neho najmä v nedostatku financií. "Klient si radšej dovezie lacnejšie auto zo zahraničia, než aby kúpil nové," vysvetľuje Hagara. Kým nová značka Octavia sa im predáva dobre, značkám ako Fabia alebo Roomster sa príliš nedarí. Na otázku, či medzi Slovákmi nerastie dopyt po drahších modeloch, Hagara hovorí: "Nezaznamenali sme to. Drahé modely si naďalej kupujú skôr firmy a živnostníci. Bežní ľudia radšej uprednostnia lacnejšie a menšie autá."
Konkurenčný Volkswagen však nepociťuje pokles predaja, skôr naopak. "Predaj áut u nás narastá a malo by to pokračovať aj naďalej, keďže prichádzame s novými modelmi," hovorí Peter Horecký, predajca bratislavskej spoločnosti Auto Group. Firma nezaznamenala, že by rástol záujem o drahšie modely. "Je to zhruba 50 na 50," dodáva predajca. Kým Hagara priznáva, že dovoz ojazdených áut zo zahraničia im robí problémy, Horecký to vidí inak. "Ojazdené autá pre nás nie sú vážnou konkurenciou, keďže si naši klienti väčšinou kupujú autá za 300 tisíc korún a viac. Maximálne by to mohli byť dovozy z Nemecka." Skutočnú konkurenciu vidia zo strany nových automobiliek, ako Kia pri Žiline a PSA Peugeot Citroen v Trnave, ktorým sa na slovenskom trhu zatiaľ darí veľmi dobre. Najviac áut sa pritom už tradične predá koncom roka, kvôli daňovému priznaniu a záverečnému vyhodnoteniu roka.
Pokles predaja za mesiac september zaznamenali aj svetoznáme americké automobilové značky. Kým ázijské firmy, ako Honda či Nissan predali v porovnaní s minulým rokom viac vozidiel, konkurenčný Ford Motors bol na tom horšie, keďže predal o 21 percent menej áut. Ďalšia automobilka General Motors, zaznamenala nárast len pri nákladných autách a to o takmer 4 percentá.
Taktiež neslávne ukončila tento mesiac aj automobilka Chrysler, ktorá sa v auguste odčlenila od nemeckého DaimlerChrysle-u. Tá predala v porovnaní s uplynulým rokom. o 5,4 percenta menej osobných áut. Predstavitelia firmy vidia za poklesom aj to, že Chrysler už nepokračuje s prenajímaním automobilov iným spoločnostiam. Celkový predaj nákladných áut, ako aj vozidiel s výkonom 4x4 bol nižší aj z toho dôvodu, že sa kupujúci preorientovali na výkonnejšie a menšie modely, s cieľom ušetriť peniaze na palivo. Američania boli okrem toho nútení stiahnuť opasky aj v dôsledku hypotekárnej krízy, ktorá Spojené štáty prednedávnom zasiahla.