StoryEditorKapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.
Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.
Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-20 13:15:40 - Feat.: - Title: Kamenického rezort netrvá na transformácii nemocníc na akciovky v tomto volebnom období
02 - Modified: 2024-11-16 12:38:24 - Feat.: - Title: Podujatia 17. novembra v Bratislave môžu priniesť obmedzenia v doprave
03 - Modified: 2024-11-10 11:35:08 - Feat.: - Title: Developer pokračuje v obnove OD Dunaj a Domu odievania. Hotová má byť koncom budúceho roka
04 - Modified: 2024-11-08 09:30:52 - Feat.: - Title: Môžeš sa tešiť na nadupaný event. AMAVET otvára Týždeň vedy a techniky, toto na ňom zažiješ
05 - Modified: 2024-11-05 18:30:00 - Feat.: - Title: Slovensko sa mení z plynového obra na trpaslíka. My lipneme na plyne, aj keď ide o slepú uličku (Brífing HN)