StoryEditor

Kapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište

02.06.2021, 00:00
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.

Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.

Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-06 09:03:50 - Feat.: - Title: Na bratislavskom Prístavnom moste obmedzia dopravu, práce majú trvať takmer 50 dní 02 - Modified: 2024-07-05 09:52:00 - Feat.: - Title: Bratislava v roku 2023 vybrala takmer 5,8 milióna eur na dani z ubytovania 03 - Modified: 2024-07-04 22:13:39 - Feat.: - Title: V Bratislave sa začínajú práce na dočasnom premostení pri moste na Hradskej 04 - Modified: 2024-07-04 11:29:29 - Feat.: - Title: Situáciu s komármi riešime intenzívne a zodpovedne, reaguje Bratislava na niektorých starostov mestských častí 05 - Modified: 2024-07-03 11:08:18 - Feat.: - Title: ZSE otvorila v Bratislave prvú mestskú čerpaciu stanicu pre elektromobily
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. júl 2024 07:31