Výrobné závody, ktoré sú združené v Zväze celulózo-papierenského priemyslu SR (ZCPP), najmä výrobcovia hygienických papierových produktov - toaletného papiera, kuchynských utierok, papierových vreckoviek a obrúskov v poslednom období zaznamenávajú výrazné zvýšenie cien buničiny, zberového papiera, energií a pohonných hmôt. Ako uviedol prezident ZCPP SR Miroslav Vajs, cena jednotlivých druhov zberového papiera, ktorý tvorí pre výrobcov základnú surovinu, vzrástla oproti minulému roku v závislosti od kvalitatívnej triedy od 15 až po 59 %, pričom cena finálnych produktov sa zvýšila len o 2 až 5 %. Nepriaznivý vplyv na energeticky náročnú výrobu hygienických papierov malo podľa M. Vajsa aj zvyšovanie ceny elektrickej energie, medziročne o 11,8 %. Na základe týchto faktov možno podľa slov prezidenta ZCPP očakávať v priebehu nasledujúcich troch mesiacov postupné zvýšenie predajných cien hygienických papierových produktov priemerne o 15 %. "To určite ovplyvní aj spotrebiteľské ceny na pultoch," konštatoval Miroslav Vajs.
Ako ďalej uviedol M. Vajs, napriek realizácii úsporných programov nedokážu výrobcovia hygienických papierových produktov negatívne cenové vplyvy ďalej znášať bez toho, aby ich aspoň čiastočne nepreniesli do predajných cien svojich výrobkov, ktoré sú určené pre konečného spotrebiteľa. "Neriešenie tejto situácie by mohlo mať za následok priame ohrozenie existencie niektorých spoločností Zväzu. Je to nesporne nepopulárne opatrenie, ale ich spoločenská zodpovednosť, ako aj zodpovednosť voči akcionárom udržať vyrovnaný stav ekonomiky jednotlivých závodov, zamestnanosť a efektivitu hospodárenia, núti zamestnávateľov pristúpiť k tomuto kroku," spresnil prezident ZCPP. Ako dodal, najmä ak nechcú poľaviť ani v zodpovednosti za kvalitu a úžitkovú hodnotu svojich výrobkov, či už vlastných značkových, alebo tých, ktoré vyrábajú pod značkou obchodných reťazcov.
StoryEditor