Naša východná hranica nie je len okrajom Schengenu. Je tiež líniou, na ktorej sa končí široký rozchod, ktorý je typický pre východný svet, a tovar sa tam prekladá na užšie koľaje, po ktorých môže pokračovať ďalej smerom na západ.
Toto sa má zmeniť a v rámci predĺženia širokorozchodnej trate sa má stať novou baštou Viedeň. Sporný projekt, ktorého ekonomický význam je spochybňovaný od jeho začiatkov, je stále živý, a to aj napriek tomu, že ide o aktivitu, ktorú iniciuje najmä Rusko.
„Je nepredstaviteľné, že to stále pokračuje, keď Nemci dokázali okamžite zastaviť Nord Stream 2 a zrušili zmluvy s ruským partnerom v akciovej spoločnosti. Je najvyšší čas, aby vláda s týmto rozhodnutím okamžite prišla a zrušila účasť na tomto projekte,“ povedal pre HN nedávno v rozhovore šéf Inštitútu pre dopravu a hospodá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.