Na cestách stále vidíme „špinavé“ autobusy. A hoci samosprávy majú záujem nahradiť ich čistejšími verziami, sú finančne limitované.
Často sú odkázané na európske peniaze a rôzne dotačné schémy.
Tam, kde dopravu zabezpečuje externá firma, vyžadujú mestá od dopravcov splnenie emisných noriem, takže si môžu vybrať zelenšie vozidlá. Čiastočnú pomoc s obmenou vozidlových parkov mestskej hromadnej dopravy zahŕňal aj plán obnovy. V najnovšej verzii však už nie je.
Paušál na autobus je 40-tisíc eur
Pôvodný návrh počítal s obnovou vozidlových parkov. Konkrétne s kompletným vyradením starších dieselových autobusov nižších emisných tried a s ich nahradením novými nízkoemisnými alternatívami, napríklad CNG, vodíkovými modelmi a elektrobusmi.
„Vhodná celková alokácia je približne 17 miliónov eur ročne, keďže v najbližších rokoch budú mestá musieť obstarať pribli...
Zostáva vám 85% na dočítanie.