Kríza na trhu s čipmi sa týka všetkých výrobcov, vrátane nemeckého Volkswagenu pôsobiaceho aj u nás.
Automobilky po celom svete už mesiace bojujú s nedostatkom čipov, slovenské sa neplánovanému zastaveniu vo výrobe dokázali dlho vyhýbať. K prerušeniu výroby musel nakoniec v marci pristúpiť trnavský Stellantis.
S rovnakou situáciou sa boril aj Volkswagen, ktorý musel produkciu v Nemecku odstavovať v jednej fabrike za druhou. Bratislavu takýto scenár dosiaľ obchádzal, aj keď časť vozidiel sa pre chýbajúce komponenty dokončovala dodatočne.
Nakoniec však bude musieť výroba postáť aj u nás.
„Situácia je veľmi kritická. Naše vozidlá majú veľký podiel elektroniky a týka sa ich to najviac. Situácia...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar
02 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video)
03 - Modified: 2024-10-04 08:00:00 - Feat.: - Title: Hyundai dosiahol významný míľnik. Vyrobil už sto miliónov áut, polovicu len za 11 rokov
04 - Modified: 2024-10-01 13:54:29 - Feat.: - Title: Črtá sa skoršie zníženie sadzieb ECB?
05 - Modified: 2024-10-01 12:09:56 - Feat.: - Title: Stellantis predĺži zastavenie výroby elektrického Fiatu 500e pre slabý dopyt. Trh je v "hlbokých problémoch"