StoryEditor

Multimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?

21.04.2021, 00:00
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.

Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.

Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.

Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.

Na iné pochy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-30 12:23:08 - Feat.: - Title: Štáty EÚ plánujú v piatok hlasovať o čínskych clách na elektromobily 02 - Modified: 2024-09-24 14:11:47 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Vízia von der Leyenovej. Green Deal inak, zvyšok sú prázdne slová 03 - Modified: 2024-09-19 12:09:56 - Feat.: - Title: Súdna rada považuje správu Bruselu o právnom štáte za neobjektívnu 04 - Modified: 2024-09-19 11:04:09 - Feat.: - Title: V auguste sa na elektronickom mýte vybralo takmer dvadsať miliónov eur 05 - Modified: 2024-09-16 10:04:38 - Feat.: - Title: Brusel zasiahla mohutná demonštrácia odborárov na podporu zamestnancov Audi
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. október 2024 06:27