StoryEditor

Štát súťažil koľajnice. Skončilo to fiaskom

25.03.2021, 18:45
Liberalizovať trate sa nám nedarí. Aktuálne máme počet takýchto koľají na Slovensku nula.

Dlhé roky vládol na slovenských tratiach monopol. Okupovali ich iba vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko.

Potom štát musel kývnuť na to, že na koľaje pre európske dohody pustí aj súkromných prepravcov.

Ďalšie súťaže však doteraz skončili fiaskom. Najnovšie pri úseku na severe Slovenska, Žilina - Rajec.

Hoci sa tender pod vedením ministerstva dopravy Anfreja Doležala opakoval už druhýkrát, dopadol bez úspešnej koncovky.


Ani jedna ponuka podľa úradného dokumentu nesplnila očakávania štátu. Minimálne na služby súkromníka tak cestujúci nateraz môžu zabudnúť.

„Ponuka, ktorú sme obdržali bola z pohľadu verejných financií neprimerane vysoká. Jej výška dosahovala úroveň dopravne i technologicky podstatne náročnejšej trate. Jej prijatím by štát doplácal za výkony vo verejnom záujme oveľa viac, ako je tomu v súčasnosti," vysvetľuje zrušenie tendra hovorca rezortu Ivan Rud...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-02 10:23:33 - Feat.: - Title: Gröhling dal Rážovi čas do konca septembra. Vlaky zadarmo sú populistický mýtus, vyhlásil 02 - Modified: 2024-07-02 09:48:11 - Feat.: - Title: Expert na železnice: Z príčiny nehody v Nových Zámkoch som šokovaný. Za celú kariéru som nič podobné nezažil 03 - Modified: 2024-06-19 08:11:51 - Feat.: - Title: Železnice chcú zvýšiť bezpečnosť cestujúcich. Vo vlakoch pribudnú kupé len pre ženy či tiché zóny 04 - Modified: 2024-05-23 22:02:42 - Feat.: - Title: Spojenie so štvrťou Penty sa odkladá na neurčito. Pri nových zastávkach sa rysuje konflikt Valla so štátom 05 - Modified: 2024-04-29 22:17:58 - Feat.: - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. júl 2024 14:25