Rok po tom, čo Andrej Doležal prevzal ministerstvo dopravy po Árpádovi Érsekovi, dnes zhrnul úspechy a ciele rezortu.
V rámci železničnej dopravy spomenul spojnicu Bratislava-Košice, či projekty rekonštrukcie viacerých železničných dopravných uzlov.
Projekt Višňové
Medzi dôležitý medzník zaradil posun v projekte tunel Višňové.
"Veľmi sa z tunela Višňové teším, začať by sa mohlo marec, apríl, hneď, ako budeme môcť podpísať zmluvu, pôjde sa na výstavbu."
"Nemáme toľko času a peňazí, aby sme mohli stavať tam, kde si myslíme, že to treba, chceme jasne vedieť, kde je to potrebné," povedal Doležal.
Na jar sa tiež začne masívna obnova ciest prvej triedy, na ktorú pôjde takmer 200 miliónov eur.
"Máme 3300 kilometrov ciest prvej triedy, násobne viac ako diaľnic," sú podľa neho, spolu s železnicami, nosný dopravný systém Slovenskej republiky.
Pomoc automotive
Doležal tiež spomenul, že plánuje vznik schémy na pomoc autosektoru. Návrh zákona s týmto cieľom chce predložiť v piatok na rokovanie vlády.
Doležal priblížil, že schémou by chcel pomôcť autosektoru, teda nákladnej doprave, autobusovej doprave, taxislužbám aj autoškolám.
"Chcem už na zajtrajšej vláde predložiť návrh zákona, aby takáto schéma vôbec vznikla, ale je pravda, že toto ešte chce diskusiu na koaličnej rade," poznamenal. Skonštatoval, že keď s týmto návrhom prišiel, bol prijatý relatívne dobre.
"Som presvedčený, že zajtra by mohol prejsť vládny návrh zákona o covidovej pomoci autosektoru," vyhlásil Doležal s tým, že o finančných plneniach sa ešte môžu ďalej uskutočňovať rokovania.
Ak na to dostane zdroje, schéma by mala zahŕňať aj pravidelnú autobusovú dopravu.