StoryEditor

Nie je z čoho. Nákladné vlaky ostali bez pomoci

24.02.2021, 23:00
Odľahčenie od platobných povinností si v čase covidu pýtali aj železniční dopravcovia. Chýbajúca podpora ich stavia do nevýhody oproti zahraničným konkurentom.

Cestujeme málo a ak áno, tak skôr vlastným autom. V čase covidu je to bezpečnejšie. Sektor hromadnej prepravy osôb preto krváca, obrovské prepady zažívajú autobusy, ale aj vlaky. Štát však na ne myslel a ešte vlani kompenzoval Železničnú spoločnosť Slovensko sumou takmer 50 miliónov. Vyše 40 miliónov sa ušlo aj štátnemu správcovi koľajníc, Železniciam Slovenskej republiky. O svoju časť z koláča však žiadajú aj nákladní dopravcovia. Aj oni pocítili zníženie výkonov a mali problémy s finančnou likviditou. Ešte nepríjemnejšie pre nich je, že sa dostávajú do konkurenčnej nevýhody. V zahraniční sa totiž nákladné vlaky dočkali štátnych ú...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Veľký obrat pri daňovom bonuse na deti. Kamenického nové nastavenie vytvorí priestor na špekulovanie 02 - Modified: 2024-09-18 11:51:27 - Feat.: - Title: Rezort dopravy splnil míľnik plánu obnovy, bol ním nový vlakový grafikon 03 - Modified: 2024-09-18 10:01:00 - Feat.: - Title: Sumy z inej galaxie. Slovan čelí hegemónovi. Na platy dáva Celtic viac, než je ročný rozpočet belasých 04 - Modified: 2024-09-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Ako vám AI môže ušetriť tisíce a získať konkurenčnú výhodu? Dnes je to jednoduchšie, ako si väčšina ľudí myslí 05 - Modified: 2024-09-11 21:12:02 - Feat.: - Title: Dohľad NBS nad digitálnou odolnosťou finančných subjektov sa má rozšíriť, zmierni riziko kyberhrozieb
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. september 2024 03:05