Ukazuje sa, že najlepší marketér je okrúhla mikročastica, ktorá sa prvý raz objavila iba koncom minulého roka. Bolo by náročné spočítať, koľko zdrojov venovali slovenskí finančníci tomu, aby klientov presvedčili viac využívať internet, mobilbanking a karty namiesto hotovosti, no práve koronavírus bol v tomto smere dôležitým impulzom a urýchlil plánované evolučné procesy. Zažili sme doslova bankový tresk.
Menej špinavých peňazí
Hoci pobočky finančných ústavov ostali dostupné aj počas nedávneho zákazu vychádzania, klienti hľadali bezpečnejšie spôsoby, ako spravovať svoje peniaze. V najväčšej Slovenskej sporiteľni vzrástol už počas prvej vlny medziročne počet prihlásení do internetbankingu až o 45 percent. „Rovnako sme na jar zaznamenali až dvojnásobný nárast počtu klientov, ktorí si pridali svoju platobnú kartu do mobilného zariadenia,“ dodáva hovorkyňa Marta Cesnaková. Situácii pomohlo aj zvýšenie limitu na platby bez PIN kódu z 20 na 50 eur. Počet platieb, keď ľudia museli vyťukávať štvormiestny kód, tak klesol o polovicu.
Samozrejme, v online prostredí klienti nielen „bankovali“, ale aj nakupovali, počet transakcií v internetových obchodoch sa zvýšil o polovicu. A počítač sa stal miestom aj na iné ako každodenné operácie. Napríklad Poštová banka hlási medziročne dvojnásobný počet žiadostí o spotrebný úver. „Webová stránka sa tak počas koronakrízy stáva silným akvizičným nástrojom popri pobočkovom svete,“ vysvetľuje hovorkyňa Lýdia Žačková.
Nie vždy však klient chce či môže komunikovať iba s aplikáciou, vo VÚB banke sa na rad dostávali podľa PR manažéra Dominika Mišu aj videotelefonáty ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.