StoryEditor

Východné trate dostanú elektrinu aj vlaky

22.10.2020, 00:00

Najekologickejšia doprava. Tento prívlastok dostávajú železnice blížiacou sa možnosťou čerpania nových aj koronových eurofondov čoraz častejšie. Brusel nás viaže, aby sme do roku 2030 preniesli 30 percent tovaru z ciest do vlakov a do roku 2050 to má byť až polovica. Pravdou však je, že až 56 percent našich tratí trakčné vedenie stále nemá, teda vlaky tu premávajú na dieselový pohon. A to dokonca aj na miestach, kde troleje sú. Jednou z takých je aj trať Košice – Humenné. Na väčšine kilometrov elektrina je, ale chýba na 33-kilometrovej...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 18:30:12 - Feat.: - Title: Eurokomisia schválila Poľsku program na podporu skladovania elektriny za 1,2 miliardy eur 02 - Modified: 2024-10-01 06:34:51 - Feat.: - Title: Na Slovensku hrozí zdraženie kúrenia. Zápletka je medzi plynom z východu a západu - rozdiel je priepastný 03 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok 04 - Modified: 2024-09-27 09:03:22 - Feat.: - Title: Najdlhší železničný most u nás je v oveľa vážnejšom stave, ako čakali. Modlia sa, nech nespadne, tvrdí expert 05 - Modified: 2024-09-23 14:14:04 - Feat.: - Title: Rýchliky do Česka cez Čadcu sú obmedzené, jazdia len medzi Žilinou a Čadcou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. október 2024 03:36