Odborári v oboch slovenských prevádzkach potvrdzujú kontinuálny úbytok pracovníkov. Dôvodom sú dohody o skončení pracovného pomeru, ako aj prirodzená fluktuácia.
Nemecký koncern Schaeffler, ktorý u nás v dvoch závodoch v Skalici a v Kysuckom Novom Meste zamestnáva viac ako osemtisíc ľudí, zažíva malé déja vu z krízového obdobia v roku 2009.
Zamestnanci totiž pracujú v skrátenom pracovnom úväzku, v prípade potreby po dohode s podnikom čerpajú hromadne dovolenku a fabrika zaviedla aj opatrenia na zvýšenie flexibility pracovného času.
Napriek tomu situácia počas tejto krízy nie je taká zlá, aby podnik musel hromadne prepúšťať, tak ako sme to mohli sledovať v prípade slovenských fabrík výrobcov Miba, ZKW či Hella.
Schaeffler má totiž jednu zásadnú výhodu, akú ony nemaj...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-18 16:53:33 - Feat.: - Title: Veľká REPORTÁŽ zo Strednej Ázie: Trištrvrte milióna novorodencov ročne. Uzbekovia chcú využiť populačný boom
02 - Modified: 2024-11-13 18:02:59 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky stále trpia nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily
03 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video)
04 - Modified: 2024-09-05 08:02:30 - Feat.: - Title: Záujem o predčasné dôchodky ochladol, ďalšia vlna žiadostí je však za rohom. Lákadlom budú dva dôvody
05 - Modified: 2024-09-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Rast platov v priemysle zostáva vysoký. Podnikatelia sú však v napätí, čo prinesie úsporný balíček vlády