Pixabay/Christian Pischinger
StoryEditor

Slováci dodajú ľudí, Rakúšania vlaky. Štát na južnej trati ušetrí desaťtisíce

25.09.2020, 12:40
Autor:
TASRTASR
Oproti súčasnosti bude celková dotácia na trať medzi Bratislavou a Komárnom za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur.

Vlakové súpravy by mali na trati Bratislava – Komárno prevažne zabezpečovať rakúske ÖBB. Železničná spoločnosť Slovensko má zasa zaistiť predaj cestovných lístkov a vlakový personál.

Základnú podobu spolupráce dopravcov na tejto trati priblížil odbor komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby SR.

"Presná podoba spolupráce a jej ďalšie dolaďovanie je úlohou nasledujúcich dní. Keďže však ide o spojenie už etablovaných dopravcov na slovenskom trhu, sme presvedčení, že všetky detaily budú dohodnuté v krátkom čase," uviedol rezort dopravy.

Posledných desať rokov prevádzku na trati Bratislava - Komárno zabezpečovala spoločnosť RegioJet. Zmluva s RegioJetom vyprší v decembri.

V súčasnosti je už vyhlásená súťaž na prevádzkovateľa na tejto trati, ktorý ju bude obsluhovať od roku 2023 nasledujúce desaťročie.

Dovtedy dopravu na frekventovanej trati Bratislava – Komárno od decembra tohto roka na nasledujúce dva roky zabezpečí rakúsky národný dopravca ÖBB a ZSSK.

​Ministerstvo dopravy tvrdí, že spojenie dvoch národných dopravcov prinesie predovšetkým vyššiu kvalitu cestovania za nižšiu cenu.

Okrem toho podľa vyjadrení rezortu dopravy štát na tomto riešení ročne ušetrí desiatky tisíc eur. Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur.

Priemerná sadzba za jeden vlakokilometer bude na úrovni 9,65 eura. S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len menšie úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich.

01 - Modified: 2024-06-30 10:20:00 - Feat.: - Title: Dotácia ako univerzálne riešenie 02 - Modified: 2024-06-04 11:18:26 - Feat.: - Title: Leo Express si rozbíja vlaky na priecestiach. Južná trať je v zrážkach rekordérom, problém je však širší 03 - Modified: 2024-05-24 04:17:30 - Feat.: - Title: Vlaky zadarmo majú študenti a penzisti už desať rokov. Železnice prvýkrát dobehli zárobky z tohto obdobia 04 - Modified: 2024-05-21 22:00:00 - Feat.: - Title: Ako „bezbolestne“ znížiť verejný dlh? 05 - Modified: 2024-05-24 08:55:48 - Feat.: - Title: Vlaky na kľúčových tratiach budú modernejšie. V hre sú aj nové spoje do Rakúska a ďalších krajín
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. júl 2024 07:08