Ministerstvo dopravy pod vedením Ľubomíra Vážneho, ale aj jeho predchodcu Pavla Prokopoviča, sa pritom usilovalo presadzovať skôr povrchové diaľnice kvôli úspore nákladov. Napríklad úsek medzi Martinom a Ružomberkom, ktorý z juhu obíde vážske úžiny pri Kraľovanoch a celú cestu o niekoľko kilometrov skráti, mal podľa predstáv vtedajšieho ministerstva životného prostredia obsahovať štyri tunely. Rezort pod vedením nominanta SDKÚ-DS sa však napriek tomu priklonil k povrchovému riešeniu. Výsledkom sporu majú byť podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka iba dve podzemné stavby. Tie sa však nestihnú postaviť v termíne roku 2010, kedy by chcela mať vláda diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc hotové.
Od počtu tunelov bude závisieť aj výška dlhu, ktorý si chce slovenská vláda na tieto cesty vziať.
| Viac o téme nájdete v piatkových Hospodárskych novinách. |