Patria medzi ekologické spôsoby dopravy a v hlavnom meste spolu s vlakmi by mali nahradiť metro. V Bratislave sú však s výstavbou nových kilometrov električkových koľají problémy.
Bratislavský sen o metre sa po desaťročiach rozplynul. Hlavné mesto má totiž podľa odborníkov zlý pomer hustoty obyvateľov a rozlohy, skrátka, je rozlezené, čomu napomáha aj masív Malých Karpát.
Alternatívou podzemných tratí teda zostávajú električky. Pokladanie nových koľají či modernizácia tých starých však prebieha pomalšie, než sa plánovalo.
Jedným z predvolebných sľubov primátora Matúša Valla bola podpora tejto formy hromadnej dopravy. V súčasnosti projekty električiek meškajú a viaznu na viacerých frontoch.
Okrem modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály, ktorá bude meškať aj v jej druhej etape, je tu napríklad projekt koľají, ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-06 09:03:50 - Feat.: - Title: Na bratislavskom Prístavnom moste obmedzia dopravu, práce majú trvať takmer 50 dní
02 - Modified: 2024-07-05 09:52:00 - Feat.: - Title: Bratislava v roku 2023 vybrala takmer 5,8 milióna eur na dani z ubytovania
03 - Modified: 2024-07-04 22:13:39 - Feat.: - Title: V Bratislave sa začínajú práce na dočasnom premostení pri moste na Hradskej
04 - Modified: 2024-07-04 11:29:29 - Feat.: - Title: Situáciu s komármi riešime intenzívne a zodpovedne, reaguje Bratislava na niektorých starostov mestských častí
05 - Modified: 2024-07-03 11:08:18 - Feat.: - Title: ZSE otvorila v Bratislave prvú mestskú čerpaciu stanicu pre elektromobily