Patria medzi ekologické spôsoby dopravy a v hlavnom meste spolu s vlakmi by mali nahradiť metro. V Bratislave sú však s výstavbou nových kilometrov električkových koľají problémy.
Bratislavský sen o metre sa po desaťročiach rozplynul. Hlavné mesto má totiž podľa odborníkov zlý pomer hustoty obyvateľov a rozlohy, skrátka, je rozlezené, čomu napomáha aj masív Malých Karpát.
Alternatívou podzemných tratí teda zostávajú električky. Pokladanie nových koľají či modernizácia tých starých však prebieha pomalšie, než sa plánovalo.
Jedným z predvolebných sľubov primátora Matúša Valla bola podpora tejto formy hromadnej dopravy. V súčasnosti projekty električiek meškajú a viaznu na viacerých frontoch.
Okrem modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály, ktorá bude meškať aj v jej druhej etape, je tu napríklad projekt koľají, ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Obnova bratislavskej kalvárie: To, čo sa komunisti snažili zlikvidovať, sa dočkalo úchvatného vzkriesenia
02 - Modified: 2024-11-21 15:27:21 - Feat.: - Title: Električková trať v Petržalke bude mať plynulé financovanie
03 - Modified: 2024-11-21 10:50:03 - Feat.: - Title: Bratislavské mestské zastupiteľstvo schválilo nový postup pri vymáhaní vybraných pohľadávok
04 - Modified: 2024-11-16 12:38:24 - Feat.: - Title: Podujatia 17. novembra v Bratislave môžu priniesť obmedzenia v doprave
05 - Modified: 2024-11-10 11:35:08 - Feat.: - Title: Developer pokračuje v obnove OD Dunaj a Domu odievania. Hotová má byť koncom budúceho roka