Mýto na diaľniciach v Bratislave, v intravilánoch či dokonca na cestách tretej triedy. To sú alternatívy, ktorými sa zaoberá nová štúdia realizovateľnosti, ktorú si dala vypracovať Národná diaľničná spoločnosť.
Na stôl položila štyri verzie, za čo mýto platiť. Ich spoločným menovateľom je rozšírenie o diaľničné intravilány Bratislavy. Dopravcom však nevyhovuje ani jedna z nich.
„Všetky rozširujú súčasnú sieť spoplatnenia a akékoľvek ďalšie náklady dopravcov sú neakceptovateľné. To platí aj pre návrh začatia spoplatňovania ťahu Bratislavou, pri ktorom ČESMAD Slovakia zastáva stále záporné stanovisko,“ povedal viceprezident združenia Pavol Piešťanský.
Na druhej strane Národná diaľničná spoločnosť očakáva zvýšenie ekonomickej efektívnosti. Kým dnes sú náklady 85,2 milióna eur ročne, po novom to má klesnúť na 36 miliónov eur. Ďalšou novinkou by malo byť, že nový systém budú prevádzkovať diaľničiari, a nie súkromník.
Zmluva so SkyTollom s...
Zostáva vám 85% na dočítanie.