StoryEditor

Astronomický dlh železníc. V zlom stave je viac ako tretina všetkých koľají na Slovensku

11.08.2020, 00:00
Slovenské železnice míňajú na rekonštrukcie tratí čoraz menej peňazí. Až 35 percent siete je pritom problémových.

Na takmer päťkilometrovom traťovom úseku medzi Kraľovanmi a Ľubochňou sú cestujúci zvyknutí na rýchlosť vlakov 50 kilometrov za hodinu. Ide pritom o hlavný koridor medzi Žilinou a Košicami. Za pomalú jazdu tu môže fakt, že sa trate nikto nedotkol od roku 1981. To sa má teraz zmeniť. V auguste by sa totiž mala začať dlho očakávaná rekonštrukcia tohto úseku. Problémom je, že koľajníc, ktoré si žiadajú opravu, je omnoho viac. Kým v roku 2012 bolo v nevyhovujúcom stave 23 percent železníc, v roku 2017 to bolo už 27. A ku koncu minulého roka vzrástla ich dĺžka napriek postupujúcej modernizácii až na 35 percent. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-02 10:23:33 - Feat.: - Title: Gröhling dal Rážovi čas do konca septembra. Vlaky zadarmo sú populistický mýtus, vyhlásil 02 - Modified: 2024-07-02 09:48:11 - Feat.: - Title: Expert na železnice: Z príčiny nehody v Nových Zámkoch som šokovaný. Za celú kariéru som nič podobné nezažil 03 - Modified: 2024-06-19 08:11:51 - Feat.: - Title: Železnice chcú zvýšiť bezpečnosť cestujúcich. Vo vlakoch pribudnú kupé len pre ženy či tiché zóny 04 - Modified: 2024-05-23 22:02:42 - Feat.: - Title: Spojenie so štvrťou Penty sa odkladá na neurčito. Pri nových zastávkach sa rysuje konflikt Valla so štátom 05 - Modified: 2024-04-29 22:17:58 - Feat.: - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. júl 2024 05:54