Nákladné auto brázdi slovenské diaľnice. Zaplatí však len za úseky, ktoré kontrolujú mýtne brány, inde má zariadenie na evidenciu odjazdených kilometrov neaktívne.
Na nezrovnalosť prídu úrady až o niekoľko dní po tom, ako vodič opustí republiku. Aj títo „jumperi“ sú témou, ktorú bude nový mýtny systém riešiť. Zásadnou zmenou je, že prejde od súkromníka pod štát.
Súťažiť sa bude v troch tendroch a spolu s prevádzkou na desať rokov má stáť do 350 miliónov eur. „Najväčšou pridanou hodnotou pre nás je flexibilita,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal.
Miliónové nákupy
Nakupovať sa budú tri položky: systém, služba na výmenu a evidenciu takzvaných OBU zariadení a kontrola mýta. Prvá súťaž v hodnote 27 miliónov eur by mala byť vyhlásená na jeseň.
V porov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.