Tento rok sa nebude prepúšťať v dôsledku COVID-19, povedal generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.HN Peter Mayer
StoryEditor

Podobný výpadok je ako stratený rok

10.07.2020, 00:00
Generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt pre HN uviedol, že situácia v segmente hotelov a reštaurácií sa môže ešte viac zhoršiť po lete.

Nie je to tak dávno, čo sa reštaurácie a puby znovu otvorili. Všimli ste si nejaké zmeny v správaní zákazníkov? Ako zapôsobila kríza na pivnú kultúru Slovákov?
Obdobie koronakrízy určite zmenilo aj spotrebiteľské správanie. Ľudia si privykli na pivo v pohodlí domova a donáškové služby. Uvidíme, či sa aktuálna kríza negatívne podpíše pod slovenskú pivnú kultúru, ktorá je vo veľkej miere založená na vychutnaní si čapovaného piva v podniku. Po uzatvorení HORECA segmentu sa objem predaného piva presunul do retailu.

Stačilo to na vykrytie strát zo zatvorených prevádzok?
Z hľadiska objemu predaja nárast v retaile vykompenzoval pokles predaja v HORECA segmente. Celkový objem predaja ostal takmer rovnaký ako minulý rok, čo je pozoruhodné, aj keď naše marže sú diametrálne odlišné, keď predávame do reštaurácií a keď dodávame do obchodov. Po znovuotvorení segmentu očakávame nárast predaných objemov. Pre pretrvávajúcu mieru rizika z nákazy to však môže byť oveľa menej ako v čase pred krízou. Úplné zotavenie sa môže prejaviť až vtedy, keď obavy z ochorenia COVID-19 úplne zmiznú a bude dostupná vakcína. Obávam sa, že to môže trvať ešte dlho.


Predpokladám, že v prípade predaja piva do obchodov sú marže oveľa nižšie. Mohli by ste tento pomer špecifikovať?
Je to otázka dynamiky jednotlivých predajných kanálov a spotrebiteľského správania, ktoré nemôžem konkretizovať.

Aký pokles predaja ste zaznamenali počas vrcholu krízy?
V rámci HORECA segmentu sme pocítili 95-percentný pokles predaja piva po tom, čo sa v polovici marca zatvorili prevádzky. Časť konzumentov sa presunula do maloobchodu, to nám sčasti vykompenzovalo stratu. Najmä v prvých týždňoch si ľudia robili väčšie zásobovacie nákupy. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-05 06:00:00 - Feat.: - Title: Mykológ: Prečo nemožno hubu označiť za liek, ktorá je afrodiziakom a ktoré majú najviac liečivých látok? 02 - Modified: 2024-10-03 13:16:40 - Feat.: - Title: Slovinský veľvyslanec pre HN: Petra Vlhová je už skoro ako naša. Keď preteká v Maribore, Slovinci jej fandia 03 - Modified: 2024-10-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Manželia Gogolovci z Takoy: Chceme ukázať, že má zmysel vrátiť sa domov. Čo je ich konkurenčná výhoda? 04 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 05 - Modified: 2024-10-01 11:12:39 - Feat.: - Title: ​Ako sa môžu firmy digitalizovať? Pre HN odpovedá výskumníčka a informatička na umelú inteligenciu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 00:14