Už o pár mesiacov na Slovensku vzniknú prvé miesta na natankovanie inovatívneho paliva. Náklady na výstavbu jedného majú byť pol milióna až dva milióny eur.
Nasadnete, naštartujete, odídete a jediné, čo po vás zostane, je vodná para tlačiaca sa z výfuku. Žiadne pevné častice či problémový oxid uhličitý. To je výhoda, ktorú vidí takmer každý nadšenec vodíkových technológií.
Veď vďaka nim by mohol byť bezemisný každý druh dopravy. Ďalším nesporným plusom je aj prípadná dekarbonizácia priemyslu. Teoreticky, v ideálnom svete, by napríklad vďaka nemu vedeli košickí oceliari vyrábať zelenú oceľ.
Achillovou pätou, podobne ako v prípade elektromobility, je však potrebná infraštruktúra. Do veľkej miery je totiž problémová jeho výroba, preprava aj samotný nedostatok miest, kde sa k nemu dostanete. Ak by ste si chceli svoje vozidlo poháňané vodíkovými palivovými článkami natankovať dnes, museli by ste zájsť do Viedne.
Pritom už v jeseni minulého roka mali u nás stáť dve takéto čerpacie stanice. To sa však nestal...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-02 13:23:09 - Feat.: - Title: Zomrel jeden z mladíkov, ktorí sa zranili pri jazde na streche metra vo Viedni
02 - Modified: 2024-10-31 20:05:03 - Feat.: - Title: Viedeň už od januára 2025 nebude vo svojom mixe využívať ruský plyn. Akou cestou pôjde Bratislava?
03 - Modified: 2024-09-27 17:52:10 - Feat.: - Title: Pri výbuchu na čerpacej stanici v ruskom Dagestane zahynulo päť ľudí
04 - Modified: 2024-09-15 09:15:16 - Feat.: - Title: Hladiny mnohých rakúskych riek dramaticky stúpajú. Najhoršia situácia je v Dolnom Rakúsku, zomrel hasič
05 - Modified: 2024-09-10 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvé sériové auto na vodík od BMW? Príde v roku 2028, vznikne v spolupráci s Toyotou