StoryEditor

Je chyba spoliehať sa iba na peniaze z eurofondov

15.06.2020, 00:00
Autor:
tgtg
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Úsek z Bratislavy do Žiliny je už takmer zmodernizovaný, na východnej strane však železnice po dlhom čase vysúťažili zatiaľ len prvú časť. Čím to je?


Tempo modernizácie železničných tratí je dané hlavne peniazmi. Keby ich bolo viac, mohli by sme postupovať rýchlejšie. Viac ich nie je aj preto, že sa spoliehame iba na eurofondy. Ďalší problém je v tom, že celý úsek na východ od Žiliny už bol viac-menej naprojektovaný, ale treba ho prekresliť. Kvôli rýchlosti 160 kilometrov za hodinu tam boli totiž naplánované dve desiatky tunelov, mali sa premiestňovať viaceré železničné stanice a predĺžiť zubačka zo Štrby. Stálo by to veľa peňazí a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-05 06:00:00 - Feat.: - Title: Mykológ: Prečo nemožno hubu označiť za liek, ktorá je afrodiziakom a ktoré majú najviac liečivých látok? 02 - Modified: 2024-10-03 13:16:40 - Feat.: - Title: Slovinský veľvyslanec pre HN: Petra Vlhová je už skoro ako naša. Keď preteká v Maribore, Slovinci jej fandia 03 - Modified: 2024-10-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Manželia Gogolovci z Takoy: Chceme ukázať, že má zmysel vrátiť sa domov. Čo je ich konkurenčná výhoda? 04 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 05 - Modified: 2024-10-01 11:12:39 - Feat.: - Title: ​Ako sa môžu firmy digitalizovať? Pre HN odpovedá výskumníčka a informatička na umelú inteligenciu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 03:58