Rezort dopravy pod vedením Árpáda Érseka upravil legislatívu tak, aby mohli štátne železnice prijímať na pozíciu rušňovodič aj ľudí bez dopravného vzdelania.TASR
StoryEditor

Kríza na železnici. Štátne vlaky nemá kto riadiť

RegioJet a Leo Express platia železničiarom viac ako štát. V Železničnej spoločnosti Slovensko dnes chýba 109 rušňovodičov.

V poslednom období sme museli odrieknuť viacero vlakov, predovšetkým na tratiach Leopoldov – Bratislava a Bratislava – Malacky.

Dôvodom je nedostatok rušňovodičov, ktorí prešli k súkromným prepravcom. Každý odrieknutý vlak nás mrzí. Takúto odpoveď zasiela štátny prepravca nespokojným cestujúcim, ktorí sa sťažujú na to, že márne čakali na vlak.

Dnes štátne železnice zamestnávajú vyše 1 200 rušňovodičov, viac ako stovka im však chýba. Jeden z odídencov, ktorý nechcel byť menovaný, vymenoval viacero dôvodov, ktoré stáli za jeho odchodom od štátnych železníc. 

„Jazdí sa na starých rušňoch, nie je tam žiadny komfort. Ďalej...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-04 11:18:26 - Feat.: - Title: Leo Express si rozbíja vlaky na priecestiach. Južná trať je v zrážkach rekordérom, problém je však širší 02 - Modified: 2024-05-06 10:39:51 - Feat.: - Title: Slovenské železnice výrazne zlepšili svoje hospodárenie. V minulom roku sa prehupli do zisku 03 - Modified: 2024-03-27 13:03:24 - Feat.: - Title: Ministerstvo dopravy chce obnoviť regionálne železničné spojenie s Maďarskom 04 - Modified: 2024-03-21 13:42:49 - Feat.: - Title: Slovenské železnice počas Veľkej noci zvýšia kapacitu IC vlakov a posilnia vlakové spojenia 05 - Modified: 2024-02-16 18:30:00 - Feat.: - Title: Česi šetria vďaka súkromníkom na trati milióny eur, u nás tendre viaznu. Dôvodom má byť medzinárodná linka
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. júl 2024 13:14