Slovak Lines Express prevádzkuje medzinárodné linky. Zaujímavosťou je, že nie ste úplne v sekcii nízkonákladových prepravcov. Vyplatila sa vám táto stratégia?
V prípade tejto dopravy na linke Viedeň alebo Schwechat ide o komerčnú dopravu, ktorá asi musí byť o čosi viac konkurencieschopná ako prímestská doprava. Vieme, že pred dvoma rokmi pribudli noví konkurenti – RegioJet a Flixbus. Aj celkovo rastie potreba komfortu a zákazníckej spokojnosti. Prispôsobili sme sa, nabehli sme na trend trhu a zatiaľ sa nám to opláca.
Máte zaujímavý segment autobusov. Sú to zrýchlené spoje, ktoré sú o čosi drahšie, ale na Schwechate sú o 15 minút rýchlejšie ako ostatné spoje. Tento biznis model sa vám vypláca? Asi cielite na bonitnejšiu klientelu.
Jednak na bonitnejšiu, jednak sa opäť zvýšil komfort cestovania, čiže tá trasa je kratšia. Využili sme dopyt, ktorý po letisku Schwechat bol. Minulý rok pribudli na letisku Schwechat nízkonákladové aerolinky Level, Laudamotion a Wizz Air. Tak sa zvýšil dopyt po tejto doprave. A celkovo o lietanie priamo z letiska Schwechat. Takže sme chceli cestu zrýchliť. Chceli sme zabezpečiť väčší komfort, preto sme zaviedli expresné linky priamo na viedenské letisko.
Trendom je aj zábava, „entertainment“ na palube. Idete aj vy touto cestou? Alebo sa skôr sústreďujete na iné služby?
Niekoľko rokov sme mali štandardne v sedadlách obrazovky, kde si zákazník mohol vybrať nejakú formu zábavy, filmy, hudbu.
Využívali to?
Veľmi nie. Zistili sme, že zákazník väčšinou potrebuje veľmi dobrú konektivitu na WiFi a využíva vlastné zariadenia. Tomu sme prispôsobili ponuku. Zaviedli sme nový entertainment systém, keď zákazník priamo po prihlásení do WiFi, ktoré je umiestnené v autobuse, prejde na našu stránku Slovak Lines live, kde má k dispozícii filmy, hudbu, hry, ktoré sú atraktívne nielen pre deti, ale aj celkovo.
Chceli by ste rozširovať segment exkluzívnejšieho cestovania alebo ponúkať cestovanie pre bonitnejšiu klientelu? V prípade vlakov to vidieť najmä na medzinárodných linkách. Vidíte v autobusovej preprave priestor na čosi takéto?
Určite áno. Chceme priniesť čo najlepšiu službu zákazníkom...
Zostáva vám 85% na dočítanie.