Ľudovít Ódor, Eduard Hagara a Rastislav Machunka (zľava doprava) sa zhodli, že jedným z problémov je výška dlhu.HN/ Peter Mayer
StoryEditorNová kríza by nás zasiahla viac. Sme horšie pripravení
Slovensko sa v roku 2008 nachádzalo úplne inde ako dnes. Problémom však nie je iba vyšší dlh, ale aj situácia domácností a priemyslu.
Písal sa rok 2008. Slovenský verejný dlh nedosahoval ani 30 percent a vyhliadky boli viac než pozitívne. Spočiatku sa totiž zdalo, že ekonomika bude pokračovať v silnom raste, najmä vďaka nábehu výroby novej automobilky PSA Groupe a začiatku výroby modelu Audi Q7 v bratislavskom Volkswagene. V priebehu roka sa však situácia zmenila a v tom nasledujúcom sa hospodárstvo prepadlo. Prišla kríza, na konci ktorej sa verejný dlh zdvojnásobil a dosiahol 60 percent.
Ak by sa podobná situácia zopakovala dnes a dlh by narástol rovnako, mali by sme vážne problémy. Ako totiž upozornil viceguvernér Národnej banky Slovenska Ľudovít Ódor, presiahol by bezpečné hranice. Jeho rast by bol však zrejme ešte výraznejší ako pred dekádou. Všetci traja diskutujúci na včerajšom HNClube sa totiž zhodli na tom, že dnes sme na krízu pripravení horšie ako v roku...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar
02 - Modified: 2024-10-02 13:09:03 - Feat.: - Title: V súkromnom sektore USA vzniklo v septembri omnoho viac miest, než sa čakalo
03 - Modified: 2024-10-02 12:52:59 - Feat.: - Title: Švédsky výrobca batérií Northvolt ubezpečuje, že postaví továreň v Nemecku
04 - Modified: 2024-10-02 12:32:20 - Feat.: - Title: Združenie automobilového priemyslu žiada nemeckú vládu, aby odmietla clá na dovoz elektromobilov z Číny
05 - Modified: 2024-10-02 12:21:43 - Feat.: - Title: Štátny web by mohol porovnávať len ceny slovenských potravín, uviedol Takáč