Verejnosť aj kritici ich v minulosti označovali za hračky. Dnes ich využívajú korporácie či filmári. Práve netradičný „letecký“ biznis sa stal jadrom podnikania slovenskej firmy Uavonic, ktorá prerazila aj vo Veľkej Británii.
Drony sa skladajú z troch častí. Zo softvéru, z kamery či iného snímacieho zariadenia a z hardvéru, teda zo samotnej lietacej konštrukcie, vysvetľuje Ondrej Sluka, obchodný riaditeľ Uavonicu, popíjajúc kávu. V konferenčnej miestnosti firemných kancelárií v industriálnej časti Petržalky dominuje veľkoplošná letecká „dronová“ snímka zrúcaniny hradu Beckov.
Spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2014 a stála za ňou najmä „partička“ nadšencov a fanúšikov modelárstva, sa spočiatku zameriavala na hardvér – na distribúciu dronov a príslušenstva. Až o dva roky neskôr prešla na poskytovanie služieb. Spočiatku boli ľudia k tejto „hračke“ viac ako skeptickí, priznáva obchodný riaditeľ. „Keď som v tom čase prišiel do nejakej fabriky, že im poviem niečo o dronoch, tak sa ma ľudia pýtali, čo s tým vlastne robíme a koho tým špehujeme. Mali túto technológiu negatívne zafixovanú, tak sme vysvetľov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.