StoryEditor

Nevyužívané trate na Slovensku. Na 91 kilometroch chodia vlaky prázdne

10.07.2019, 00:00
Niektorým železničným tratiam dá Slovensko zbohom. Ich likvidácia predstavuje nové úspory.

Osobný vlak z Banskej Štiavnice do Hronskej Dúbravy chodí štyrikrát denne a cesta trvá pol hodiny.

Ak by si cestujúci zvolil namiesto vlaku autobus, musel by prestúpiť vo Zvolene alebo v Žiari nad Hronom a cesta by sa mu natiahla aj o hodinu. Práve trať zo Štiavnice do Hronskej Dúbravy je jednou z najmenej vyťažených na Slovensku. V preklade: vlaky tu chodia takmer prázdne.

Nevyužívané trate

Spolu s ďalšími štyrmi traťami patria do zoznamu tratí s minimálnou osobnou dopravou – a vládni analytici opakovane nabádajú ministerstvo dopravy, aby zanalyzovalo, či sa vôbec oplatí, aby na týchto úsekoch jazdili vlaky.

Ak by sa 91 kilom...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok 02 - Modified: 2024-09-27 09:03:22 - Feat.: - Title: Najdlhší železničný most u nás je v oveľa vážnejšom stave, ako čakali. Modlia sa, nech nespadne, tvrdí expert 03 - Modified: 2024-09-23 14:14:04 - Feat.: - Title: Rýchliky do Česka cez Čadcu sú obmedzené, jazdia len medzi Žilinou a Čadcou 04 - Modified: 2024-09-22 19:38:13 - Feat.: - Title: Rýchlostná cesta R1 je v Banskej Bystrici plne prejazdná v oboch smeroch 05 - Modified: 2024-09-21 12:47:43 - Feat.: - Title: Svetová banka poskytla rekordnú sumu na ekologické projekty, spomína aj verejnú dopravu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 19:20