Polovičný podiel slovenských výrobkov v letákoch. Povinnosť, ktorá obchodníkom od 1. mája vyplýva zo Zákona o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami, je jednou z najkritizovanejších súčastí zákona. Dlhodobo sa voči nej ohradzujú nielen predajcovia, ale aj odborníci.
"Už od legislatívneho návrhu, ktorý prvýkrát obsahoval povinnú propagáciu slovenských výrobkov, sme poukazovali na to, že takýto návrh je v rozpore s európskym právom i Ústavou Slovenskej republiky," hovorí Ján Lazur, partner advokátskej kancelárie Taylor Wessing.
Kým však Európska komisia nerozhodne, či je nariadenie v poriadku alebo nie, niektorí predajcovia sa rozhodli vysporiadať sa s ním po svojom. Asi najrozporuplnejšiu cestu si zvolil reťazec Lidl. Ten vo svojom aktuálnom, takmer 60-stranovom letáku zobrazil miniatúry slovenských výrobkov na troch listoch. Zahraničné výrobky teda neboli o priestor v letáku nijako ochudobnené, no názvy, ceny a ostatné parametre tých domácich, sa mohli zdať spotrebiteľom ťažšie čitateľné.
Nové usmernenie, ktoré na webovej stránke rezortu...
Zostáva vám 85% na dočítanie.