Práce na trati z Kysaku do Košíc by sa mali ukončiť v roku 2030.TASR
Železnice majú rozbehnuté viaceré projekty, boria sa však s obstarávaním aj posúvaním termínov dostavby.
Dopĺňanie mozaiky rýchlejších železničných tratí z Bratislavy do Košíc je procesom na desiatky rokov. Najdlhším úsekom, po ktorom v súčasnosti na Slovensku prejdú vlaky rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, je trať z Bratislavy do Púchova. Železničiari sa plánov nevzdávajú a ak im ich nič neskríži, zrýchlenú jazdu by si po trojročnej prestavbe mohli dopriať v roku 2030 aj cestujúci z Kysaku do Košíc.
Dvesto vlakov, ktoré denne úsekom prejdú, dokáže ísť zatiaľ najviac 120-kou. Zámer modernizovať 15-kilometrový úsek trate predložili na posúdenie vplyvov na životné prostredie. Za odhadovaných 377 miliónov eur očakávajú okrem rýchlejš...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-27 13:08:42 - Feat.: - Title: Nemecká infraštruktúra potrebuje podľa ekonóma investície za stovky miliárd eur
02 - Modified: 2024-10-23 19:16:07 - Feat.: - Title: Príspevok pre športový fond sa má zvýšiť na 60 miliónov eur, zmení sa aj jeho činnosť
03 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
04 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky
05 - Modified: 2024-10-07 13:15:33 - Feat.: - Title: Po vyše 50-tich rokoch opúšťajú ZSSK rušne prezývané Gorily