Aký je váš dojem z Bratislavy, všimli ste si počas svojej návštevy, že by v nej niečo chýbalo?
Bezpečné a zabezpečené cyklotrasy sú jednou z vecí. Ak mesto skutočne chce byť v európskom popredí zelenej mobility, to je niečo, do čoho by som vstúpil a zabezpečil. Bratislava má veľmi pekné centrum, ktoré je schodné, príjemné a o ktorom viem, že je veľmi obľúbené medzi turistami a cudzincami. Takže je tu veľký potenciál. Ale je tu stále množstvo vecí, ktoré možno posunúť ďalej. A jednou z nich je podľa môjho názoru dobrá sieť cyklistickej infraštruktúry, ktorá by Bratislavčanom výrazne uľahčila presúvanie.
Mnohí obyvatelia mesta sú skeptickí voči plánom súčasného vedenia mesta rozšíriť cyklistickú infraštruktúru v meste. Zamýšľajú sa najmä nad tým, či je pre ňu v meste dostatok miesta. Čo na to hovoríte?
V skutočnosti je tu množstvo miesta na vytvorenie skvelého cyklomesta. Čo možno vidieť v mestách, ktoré tieto zmeny zaviedli je, že zrazu získali vo všeobecnosti omnoho lepšiu mobilitu ako mali predtým. A dôvodom je, že hromadná doprava a cyklistika sú dva typy dopravy, ktoré dokážu prepraviť najviac ľudí. Takže v momente, ako začnete odoberať priestor vyhradený pre autá a pridávať priestor pre cyklistov, mobilita v meste sa zvýši, a nie naopak. Priemerné auto kdekoľvek v Európe stojí 95 až 97 percent času na jednom mieste. To je plytvanie miestom. Takže ak máte veľa zaparkovaných áut, máte vlastne množstvo priestoru, ktorý nie je využitý. Ak ten priestor aktivujete, zrazu je možné zvýšiť mobilitu. Rozumiem, prečo majú ľudia obavy a pýtajú sa, či starosta robí správnu vec. Pretože sme len ľudia, vždy máme obavu z toho, čo má prísť – vieme, čo máme a nevieme, čo dostaneme. Avšak skúsenosti zo všetkých miest, ktoré sa stali priateľskými voči cyklistike, dokazujú, že mobilita sa v ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.