TASR/Henrich Mišovič
StoryEditor

Érsek bol na kontrolnom dni v Komárne, nový most cez Dunaj chce mať na budúci rok

28.05.2019, 14:57
Autor:
TASRTASR
Spoločný projekt dvoch krajín je financovaný s príspevkom z fondov Európskej únie (EÚ) cez Nástroj na prepájanie Európy.

Stavebné práce na výstavbe nového mosta cez Dunaj po minuloročnom miernom meškaní pokračujú v plnom rozsahu. Po obhliadke staveniska na slovenskej i maďarskej strane to v utorok skonštatoval minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd).

Potvrdil, že ministerstvo spoločne s maďarskou stranou urobí všetko pre to, aby most spájajúci slovenské Komárno s maďarským Komáromom začal slúžiť verejnosti v budúcom roku.

Spoločný projekt dvoch krajín je financovaný s príspevkom z fondov Európskej únie (EÚ) cez Nástroj na prepájanie Európy. Celkový rozpočet projektu je vyše 117 miliónov eur. Slovensko získalo z fondov EÚ viac ako 47 miliónov eur, Maďarsko môže počítať s príspevkom vo výške viac ako 52 miliónov eur.

Jeden cezhraničný most

V súčasnosti je Komárno spojené s Komáromom jediným cestným mostom. Existujúci Alžbetin most z roku 1892 ústi do stredu miest na obdivoch stranách Dunaja.

Po novom moste budú môcť jazdiť aj ťažké nákladné vozidlá, ktoré nebudú viac prechádzať cez Komárno a Komárom. Obchádzaním miest sa zvýši kvalita života ich obyvateľov i bezpečnosť premávky, zrýchli sa doprava.

Hlavná cesta s dvoma pruhmi

Nový most bude postavený vo vzdialenosti 200 metrov od existujúceho železničného mosta. Bude asymetrický s jedným pylónom s výškou okolo 90 metrov a závesnými káblami. Momentálne sú vybudované umelé ostrovy pre mostné piliere. Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi.

Na most nadväzujú príjazdové cesty, ktoré si každá krajina buduje sama. „Na slovenskej strane staviame 600 metrov dlhý cestný úsek s dvoma jazdnými pruhmi, pripojený k ceste I/63 kruhovým objazdom. Stavebné práce idú v súlade s harmonogramom a ich dokončenie je viazané na hotové mostné teleso,“ skonštatoval Érsek.

Medzivládna dohoda o výstavbe bola vládami SR a Maďarska podpísaná v roku 2012. V roku 2014 boli vydané stavebné povolenia na obidvoch stranách. Zhotoviteľ stavby prevzal stavenisko v auguste 2017.

01 - Modified: 2024-10-22 14:28:13 - Feat.: - Title: Odkloníme migrantov do inej krajiny? Fico chce ísť v šľapajach Meloniovej 02 - Modified: 2024-09-20 06:40:54 - Feat.: - Title: V Bratislave hladina Dunaja aj Moravy klesla. Povodňová vlna sa presunula, problémy hlásia z Komárna 03 - Modified: 2024-09-18 10:13:09 - Feat.: - Title: Hladina Dunaja v Komárne stúpa, polícia uzatvára niektoré cesty 04 - Modified: 2024-08-23 12:16:59 - Feat.: - Title: Dunaj a Váh robia cestárom problémy. Štát hasí havarijné stavy na dôležitých koridoroch 05 - Modified: 2024-07-10 13:35:31 - Feat.: - Title: Vláda odklepla prvý Rážov balík strategických stavieb. Je v ňom aj cesta do Žiliny či úseky na juhu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 04:25