StoryEditor

Potravinári si uvidia do „kuchyne“, majú odhaliť, ako tvoria svoje ceny

24.05.2019, 00:00
Nové opatrenie má pomôcť upraviť vzťahy medzi výrobcami potravín a obchodníkmi. Tí sa k nemu však zatiaľ stavajú opatrne.

„My chceme pivo predávať, nie darovať,“ odpovedal šéf Heinekenu Rene Kruijt v rozhovore pre HN na otázku, či majú problémy s obchodnými podmienkami reťazcov.


Práve preto nie sú v súčasnosti produkty nášho najväčšieho pivovaru dostupné na pultoch prevádzok CBA. A to je iba jeden z prípadov, keď sa výrobcovia nedokázali s obchodníkmi dohodnúť na podmienkach spolupráce. Na podobnom princípe stojí aj známy spor Urpineru s Kauflandom či konflikt, ktorý mali Baliarne obchodu Poprad s Tescom. Britský reťazec vtedy nepredával Popradský čaj ani kávu.

Práve takýmto situáciám by mali zabrániť nové opatrenia na posilnenie cenovej transparen...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Lidl skúsil v Česku novú taktiku: predával zeleninu v kusoch. Konkurenčné reťazce na to idú inak 02 - Modified: 2024-07-02 06:16:00 - Feat.: - Title: Potraviny na víkendovú grilovačku alebo prací prášok? Na Košík.sk pohodlne nakúpite všetko! 03 - Modified: 2024-07-01 12:49:51 - Feat.: - Title: Slováci extrémne plytvajú potravinami. Ročne vyhodíme stovky tisíc ton jedla, ktoré by sa dali skonzumovať 04 - Modified: 2024-06-25 15:02:00 - Feat.: - Title: Koniec odvodovej úľavy pre potravinárov môže zvýšiť ceny potravín, tvrdí komora 05 - Modified: 2024-06-25 12:44:51 - Feat.: - Title: Dostupnosť a spotreba základných potravín nie sú ohrozené, tvrdí rezort financií
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
09. júl 2024 00:17