nakupovanie, potravinyReuters
StoryEditorReťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli
Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.
Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.
Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 23:00:00 - Feat.: - Title: Pri vajciach sme momentálne odkázaní na zahraničie. Nákaza pred Vianocami ešte poženie ceny nahor
02 - Modified: 2024-10-29 14:17:44 - Feat.: - Title: Ceny potravín bude ovplyvňovať konflikt na Ukrajine aj počasie. Pomôcť však môže konkurencia, tvrdí analytik
03 - Modified: 2024-10-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf Kauflandu Slovensko pre HN: Balíček nám zhorší finančné výsledky o 10 percent, prehodnotíme investície
04 - Modified: 2024-10-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyvolávali vášne ako maslo, teraz stoja dve eurá. Vajcia zažili otočku, ale hrozí nový problém
05 - Modified: 2024-10-24 09:00:00 - Feat.: - Title: Pri potravinách si zoberme príklad zo zahraničia. V Česku či Poľsku vidíme systémovosť, tvrdí odborník pre HN