StoryEditor

Brusel chce, aby sme e-autá kupovali vo veľkom. Trh sa bez dotácií nerozbehne, tvrdia odborníci

19.01.2022, 23:00
Na základe akčného plánu Fit For 55 by sme o osem rokov mali mať na našich cestách takmer 240-tisíc nízkoemisných vozidiel. Aktuálne je ich šesťtisíc.

Slovensko bude disponovať v roku 2019 takmer šiestimi tisíckami vozidiel s nízkoemisným pohonom, o rok neskôr to bude 10-tisíc a do roku 2025 raz toľko. To boli odvážne odhady rezortu hospodárstva v návrhu Akčného plánu rozvoja elektromobility na Slovensku pred tromi rokmi.

Realita je však úplne iná a zďaleka zaostáva za predikciami. Za posledných 12 mesiacov sa u nás totiž zaregistrovalo celkovo 2 271 nízkoemisných, teda elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Celkovo ich je teraz na našich cestách šesťtisíc. To je problém, keďže sa od nášho trhu očakáva výrazne vyšší rast. „Patríme ku krajinám, ktoré nemajú žiadnu podporu nízkoemisných vozidiel. Aj to je dôvod, prečo obmena vozidlového parku žiadnym spôsobom nepostupuje. Naopak, dovážame k nám autá, ktoré už v mnohých európskych mestách nemôžu jazdiť,“ tvrdí...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-05 21:36:37 - Feat.: - Title: Belgická polícia zadržala aktivistku Thunbergovú počas demonštrácie v Bruseli 02 - Modified: 2024-10-04 15:25:33 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky varujú pred clami na čínske elektromobily, žiadajú dohodu 03 - Modified: 2024-10-04 09:51:51 - Feat.: - Title: Európska komisia zavedie clá na čínske elektromobily. Proti nebolo dosť krajín, dostali tak zelenú 04 - Modified: 2024-10-02 10:35:04 - Feat.: - Title: Znamenajú existenčnú hrozbu, sú pred nami. Šéf Fordu zostal po návšteve Číny v šoku 05 - Modified: 2024-09-30 12:23:08 - Feat.: - Title: Štáty EÚ plánujú v piatok hlasovať o čínskych clách na elektromobily
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2024 06:26