Ján LunterTASR/Branislav Račko
Na cesty nie sú peniaze, počúvajú vodiči každý rok. Problém treba hľadať aj vo financovaní krajov a samospráv.
O približne 18-tisíc kilometrov ciest na Slovensku sa starajú štyria hráči. Delia si ich dve štátne inštitúcie, kraje a samosprávy. Najmä poslední dvaja aktéri sa často sťažujú, že súčasný systém je finančne neudržateľný a doplácajú naň hlavne motoristi a cestujúci. Štát žiadajú o pomoc, zatiaľ čo ministerstvo dopravy sa zaoberá vlastným problémom – ako zlúčiť správcov diaľnic, rýchlostných komunikácii a ciest prvej triedy.
Nedotiahnuté rozdeľovanie
Decentralizované spravovanie ciest nie je žiadnou slovenskou špecialitou. Existuje aj v inýc...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-27 13:08:42 - Feat.: - Title: Nemecká infraštruktúra potrebuje podľa ekonóma investície za stovky miliárd eur
02 - Modified: 2024-10-23 19:16:07 - Feat.: - Title: Príspevok pre športový fond sa má zvýšiť na 60 miliónov eur, zmení sa aj jeho činnosť
03 - Modified: 2024-09-18 11:51:27 - Feat.: - Title: Rezort dopravy splnil míľnik plánu obnovy, bol ním nový vlakový grafikon
04 - Modified: 2024-08-26 14:06:50 - Feat.: - Title: SkyToll plánuje vybudovať mýtny systém v Tadžikistane
05 - Modified: 2024-08-22 15:24:42 - Feat.: - Title: Nemecko pre možnú sabotáž vyšetruje lety dronov nad kritickou infraštruktúrou. Stopy vedú do Ruska