O príchode Costa Coffee na Slovensko sa hovorilo už od roku 2008. Spoločnosť sa však následne odmlčala. Prečo prichádza až teraz?
Hlavným dôvodom bolo to, že keď Costa Coffee vstúpila na český trh v roku 2008, tak to bolo práve v čase veľkej ekonomickej krízy, a teda nie v úplne vhodnom čase. V ďalších rokoch potom prebiehala akvizícia reťazca Coffee Heaven. Zo dňa na deň sme tak získali ďalších okolo 13 pobočiek, ktoré sme museli rebrandovať na Costa Coffee, čo stálo veľa práce. Síce sme sa zacyklili na českom trhu, no ambíciu prísť na Slovensko sme mali vždy.
Išlo o to, aby ste sa v Česku stabilizovali?
Áno, a podarilo sa to niekedy na konci roku 2013. Čakali sme potom už len na vhodný okamih a na to, aby sme našli to najlepšie miesto. Začíname v Auparku, máme však ambíciu byť v Bratislave na viacerých miestach. Pre prevádzky si vyberáme prémiové lokality.
Plánujete teda expanziu?
Samozrejme. Nevstupovali by sme na trh iba s jednou kaviarňou. Chceme otvoriť aj ďalšie prevádzky v Bratislave, nie je to však také jednoduché. Musí byť voľný priestor, musíme sa dohovoriť na podmienkach a majiteľ musí nad nami nejakým spôsobom stáť... Ide o viacero faktorov, ale určite nechceme zostať iba pri jednej pobočke.
Rozbehli ste už plán ďalšej prevádzky?
Áno.
Keď sa pozriete na reťazec Costa Coffee od jeho príchodu do Česka až doteraz, ako sa zmenil?
V tomto biznise som od roku 2012 a od polovice roku 2013 zastávam pozíciu business directora. Nie všetky pobočky sú, samozrejme, ziskové či úspešné. Vždy však na ne hľadíme ako na celok. Z tohto hľadiska je dnes reťazec úspešný a dosahujeme čísla a rozpočty, ktoré sme chceli. Aktuálne máme v Česku 50 pobočiek a tá na Slove...
Zostáva vám 85% na dočítanie.