Správca slovenskej železničnej infraštruktúry ŽSR prijal v tendri na modernizáciu dvoch úsekov železničnej trate od Bratislavy k hraniciam s Českou republikou ponuku konzorcia kazašskej firmy Integra Construction KZ a talianskej spoločnosti Todina Costruzioni Generali.
ŽSR to uviedli vo vyhodnotení ponúk, pri ktorom rozhodovala najnižšia cena. O jednu z najväčších zákaziek svojho druhu na Slovensku usilovali aj české firmy.
Samotná zmluva zatiaľ nebola izavretá
Spomínané konzorcium sa zaviazalo uskutočniť práce za 216,77 milióna eur. Hodnotu zákazky, ktorá zahŕňa modernizáciu asi 31 kilometrov trate a ďalej inštaláciu systému riadenia železničnej dopravy, ŽSR pôvodne odhadla na približne 305 miliónov eur.
ŽSR podľa skorších informácií českých médií najprv vylúčila kazašsko-talianske konzorcium z tendra. Po jeho sťažnosti ho do súťaže vrátil úrad, ktorý na Slovensku dohliada na verejné zákazky.
Spoločnosť ŽSR teraz uviedla, že ponuku konzorcia prijíma. Samotná zmluva zatiaľ nebola uzavretá s ohľadom na možnosť podávania námietok k súťaži.
Súčasť medzinárodného koridoru
Trať od Bratislavy po hranicu s Českom je súčasťou medzinárodného koridoru. Po modernizovaných úsekoch budú môcť vlaky jazdiť rýchlejšie ako v súčasnosti.
Do súťaže sa zapojilo celkom päť záujemcov. Na treťom mieste pri vyhodnotení ponúk skončilo konzorcium, ktorého účastníkmi sú tiež české firmy Eurovia CS a AŽD Praha.
Toto konzorcium predložilo ponuku s cenou 353,48 milióna eur. O zákazku samostatne usilovala pražská firma Subterra, ktoré požadovala za vykonanie zákazky 392,41 milióna eur, vôbec najviac zo všetkých účastníkov tendra.