predavačka, potravinyPavol Funtál
Kým na Západe ponúkajú reťazce až 80 percent lokálnych produktoch, u nás to v priemere nie je ani polovica.
Slovenský spotrebiteľ čoraz častejšie siaha po výrobkoch regionálnych farmárov a pestovateľov. Reagujú na to aj reťazce, ktoré zvyšujúcemu sa záujmu o domáce produkty prispôsobujú svoju ponuku. Práve to má za následok, že na pultoch predajní sa objavuje čoraz viac slovenských potravín.
Slovensko napriek tomu v tomto smere zaostáva za Západom. Kým u nás je v priemere 40 percent produktov na pultoch domácich, v západoeurópskych krajinách, ako sú Rakúsko, Nemecko či Francúzsko, dosahuje tento podiel dvojnásobok.
Mlieko, voda aj chlieb
Kým prieskumy z minulých rokov naznačovali, že Slovensko pravdepodobne tak skoro nebude potravinovo ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-02 10:29:43 - Feat.: - Title: Vláda chystá portál na porovnávanie cien tovarov v obchodoch. Zhevýhodní to menších predajcov, znie z opozície
02 - Modified: 2024-09-27 15:25:44 - Feat.: - Title: Výskum: Až 60 percent potravinových plodín na Zemi nemá dostatok opeľovačov
03 - Modified: 2024-09-23 17:30:00 - Feat.: - Title: Zasadí vláda reťazcom ťažkú ranu? Danko načrtol novú daň
04 - Modified: 2024-09-21 12:02:11 - Feat.: - Title: Ceny potravín sa podľa Takáča určite znížia. Stretli sme sa s predstaviteľmi obchodných reťazcov
05 - Modified: 2024-09-20 13:28:51 - Feat.: - Title: Dosah konsolidačných opatrení na ceny nemusí byť okamžitý, tvrdí Inštitút ekonomických a spoločenských analýz