Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu
02 - Modified: 2024-09-27 09:21:48 - Feat.: - Title: Náš Jaguar má problémy s výrobou. Dôvodom je udalosť vo Švajčiarsku
03 - Modified: 2024-09-24 13:41:17 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Problémy Volskwagenu aj prestarnutá populácia. Čo podráža nohy nemeckému ekonomickému motoru?
04 - Modified: 2024-09-19 15:38:03 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen dopláca na záplavy v Česku. Do odvolania odstavuje výrobu dvoch modelov
05 - Modified: 2024-09-13 08:20:00 - Feat.: - Title: Kniha objednávok v našom závode je plná, v Nemecku naopak úraduje kríza. Čo bude ďalej?