Zvyšovanie miezd zamestnancom trnavskej automobilky nestačí. Odbory žiadajú viac.Peter Mayer
Francúzsky koncern dokázal zaplátať dieru po Trnavských automobilových závodoch. Aj keď sa výrobe darí, platmi za konkurenciou zaostáva.
Enormná nezamestnanosť, problémy nájsť si prácu a nedostatok financií v obehu. To boli problémy, ktoré trápili Trnavský kraj na prelome tisícročí. Každý piaty práceschopný človek bol doma a priemerný čas, kým si našiel prácu, presahoval 14 mesiacov. Región totiž ochromil koniec Trnavských automobilových závodov, dlhoročného hráča, ktorý vyrábal alebo sa podieľal na výrobe ikon ako Tatra, V3S či Škoda 1203. Firma v roku 1999 skončila v reštrukturalizácii. „Vo svojich najlepších rokoch zamestnávala do päťtisíc ľudí a po jej reštrukturalizácii vznikol veľký problém s nezamestnanosťou, a preto sme hľadali riešenie,“ potvrdil pre HN hovorca trnavského magistrátu Pavol Tomašov...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA
02 - Modified: 2024-11-04 14:40:30 - Feat.: - Title: Situácia na nemeckom trhu práce sa zhoršuje. Firmy prijímajú stále menej ľudí, sú opatrné
03 - Modified: 2024-11-03 14:41:18 - Feat.: - Title: Pracovníkov z cudziny je u nás rekordne veľa. Aj tak to nestačí, potrebovať ich budeme ešte viac
04 - Modified: 2024-10-23 07:11:08 - Feat.: - Title: Výpovede sú na historickom minime. V Bratislave a Malackách sa takmer nemôže stať, že ostanete bez zamestnania
05 - Modified: 2024-10-22 15:30:00 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Fico vyvolal paradox na trhu práce