StoryEditor

Ťažkých deväť rokov. Pozrite sa, čo všetko prinesie rozširovanie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou

31.03.2018, 08:30
Autor:
TASRTASR
Zo šiestich pruhov na diaľnici D1 sa postupne stane až osem. Neplatí to však pre celý úsek medzi Bratislavou a Trnavou.

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2027. Na budúci rok sa očakáva začiatok stavebných prác v úseku Bratislava-Triblavina, ukončené by mali byť v roku 2021.

Diaľnicu budú následne rozširovať medzi Triblavinou a Sencom. Tu by práce mali skončiť v roku 2023 a v roku 2027 predpokladajú ich ukončenie aj v úseku Blatné-Trnava. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.

Diaľnicu v úseku Bratislava – Blatné rozšíri NDS na štyri a od Blatného po Trnavu na tri plnohodnotné pruhy s odstavným pruhom. Diaľničiari odštartovali aj prípravu rozšírenia starej Seneckej cesty.

Stará cesta bude väčšia

Úsek pôvodnej cesty I/61 Bratislava – Senec v dĺžke 13,8 km sa rozšíri z dvoch na štyri jazdné pruhy. Pôvodná obojsmerná dvojpruhová cesta I/61 sa zmení na štvorpruhovú s mimoúrovňovými križovatkami.

V prípade diaľničnej križovatky Triblavina je aktuálne vydané rozhodnutie o zmene stavby a očakáva sa jeho správoplatnenie. V prípade, že budú voči nemu podané rozklady, predpokladá sa správoplatnenie až v druhej polovici roka 2018.

"Následne bude možné odštartovať stavebné práce. Doprava bude v smere von z Bratislavy presmerovaná na dočasne rozšírený úsek diaľnice D1 v režime 3+3 jazdné pruhy. Po vybudovaní polovice podjazdu sa v rovnakom režime presmeruje doprava v smere do Bratislavy a vybuduje sa druhá polovica podjazdu," povedala Michalová. Ukončenie prác na križovatke Triblavina predpokladajú koncom roka 2020, ak sa stavebné práce na podjazde rozbehnú v tomto roku.

Občianske združenie (OZ) Triblavina však tvrdí, že v prípade tejto križovatky sa rozhodlo v neprospech občanov.

Problémy s Triblavinou

"Diaľnica sa má budovať definitívne ako štvorpruhová, bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí. Ministerstvo dopravy tak urobilo napriek tomu, že proces zmeny je protiprávny, je v rozpore z územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja a je v rozpore s verejným záujmom," informoval TASR Milan Grožaj zo združenia. OZ Triblavina chce preto využiť všetky právne prostriedky na to, aby tento proces zvrátilo.

​NDS však tvrdí, že dostavbu križovatky blokuje OZ Triblavina od roku 2015 a odmietalo snahu o konštruktívny dialóg. "Ak by OZ Triblavina neblokovalo dostavbu križovatky, mohli dnes obyvatelia Bernolákova, Ivanky pri Dunaji, Vajnôr, Čiernej Vody, Chorvátskeho Grobu a ďalších obcí využívať nové diaľničné napojenie (križovatka Triblavina), ktoré by im uľahčilo cestovanie," uviedla Michalová.

Zmenu stavby križovatky si podľa jej slov vyžiadala nevyhnutná potreba rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy pre nárast intenzity dopravy. "Zachovanie troch pruhov by znamenalo v horizonte dvoch desaťročí úplný dopravný kolaps, a to aj v prípade, že by popri nich viedli jednosmerné dvojpruhové kolektory bez odstavného pruhu, čo potvrdilo aj dopravno-kapacitné posúdenie," podotkla.

01 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu? 02 - Modified: 2024-10-01 13:30:00 - Feat.: - Title: Desiatky investorov chcú podnikať na východe. Láka ich najmä diaľnica na Ukrajinu 03 - Modified: 2024-09-21 13:28:22 - Feat.: - Title: Ruské úrady po dronovom útoku uzavreli časť diaľnice a museli evakuovať ľudí 04 - Modified: 2024-09-19 11:04:09 - Feat.: - Title: V auguste sa na elektronickom mýte vybralo takmer dvadsať miliónov eur 05 - Modified: 2024-08-21 13:58:09 - Feat.: - Title: Slovensko nebude tranzitnou krajinou pre zvyšok EÚ, vysvetľoval Ráž vyššie sadzby mýta
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. november 2024 21:33