Bratislavské letisko M.R. Štefánika dostalo od Protimonopolného úradu (PMÚ) pokutu 127-tisíc eur za zavedenie poplatku za nadštandardné služby pre vybranú skupinu cestujúcich bez ohľadu na to, či o ne majú záujem. Rozhodnutie je právoplatné, informoval dnes úrad. Hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková uviedla, že od vlaňajšieho septembra letisko poplatok plošne už neuplatňuje.
Letisko zaviedlo v lete roku 2016 poplatok 49 eur za VIP služby, ktorý sa vzťahoval na každého cestujúceho, ktorý odlietal z letiska cez takzvaný všeobecný terminál. "Poplatok nebol napojený na reálne využitie nadštandardných VIP služieb, ale bol naviazaný len na samotný vstup. Dochádzalo k situácii, že poplatok platili aj klienti, ktorí o takéto služby nemali záujem a nevyužívali ich," uviedol PMÚ. Dodal, že letisko tak zneužilo svoje dominantné postavenie.
Spomínaný terminál, ktorý bol otvorený na začiatku slovenského predsedníctva v Rade EÚ, je určený napríklad pre klientov súkromných letov. Nadštandardné služby zahŕňali okrem iného pomoc pri odbavení, ďalej občerstvenie a parkovanie vozidla pred terminálom. Platenie poplatku sa nevzťahovalo na cestujúcich, ktorí využívali služby hlavného terminálu bratislavského letiska.
V rámci rozhodovania o zneužití dominantného postavenia úrad na žiadosť letiska znížil pôvodne uloženú pokutu o 30 percent. Tento postup môže PMÚ zvoliť v prípade, že preverovaná inštitúcia prizná svoje pochybenie. Letisko uviedlo, že pokutu v stanovenej lehote zaplatí.
Bratislavské letisko je z hľadiska počtu odbavených pasažierov najväčším na Slovensku. Výrazne však zaostáva napríklad za neďalekým viedenským letiskom, ktoré ponúka oveľa viac pravidelných leteckých spojení a ktorého služby využíva aj mnoho Slovákov.