Ako TASR ďalej informovala Margita Ivaničková z Tlačového oddelenia Kancelárie prezidenta SR, platný projekt výstavby diaľničnej siete na Slovensku (D1, D2, D3 a D4) ráta s dĺžkou v rozsahu 659 kilometrov (km) a s celkovou výslednou dĺžkou rýchlostných ciest (R1 až R6) v rozsahu 874 km. Pritom reálne zistené priemerné tempo výstavby v rokoch 2001 až 2010 vychádza na 16,9 km ročne.
"Prezident SR s ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií zhodne konštatovali, že takéto nízke tempo výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií nezodpovedá spoločenskej požiadavke. Príčinou meškania a tým aj predražovania výstavby je predovšetkým oneskorovanie majetkovoprávneho vysporiadania pozemkov, ale aj nadmerný rozsah tzv. vyvolaných investícií, z ktorých veľkú časť tvoria stavby, ktoré nie sú nevyhnutné na prevádzku diaľnice," vysvetlila Ivaničková a dodala, že minister prezidenta na stretnutí informoval aj o otvorení Centrálnej kancelárie projektu TER (Transeurópskych železníc) v Bratislave. Úlohou tohto projektu je zlepšenie kvality a efektívnosti dopravnej prevádzky železníc pomocou integračného procesu Európskej dopravnej infraštruktúry.
Minister dopravy tiež prezidenta oboznámil s výsledkami auditu v podniku Letové prevádzkové služby (LPS), ktorý uskutočnila medzinárodná agentúra Eurocontrol. Audit podľa ministra nepreukázal ohrozenie bezpečnosti letovej prevádzky ani zníženie jej úrovne.
StoryEditor
I. Gašparovič: Pomalé tempo výstavby diaľnic ich predražuje
Pomalé tempo výstavby diaľnic podľa prezidenta SR Ivana Gašparoviča v konečnom dôsledku ešte viac predražuje ich výstavbu. Konštatoval to na dnešnom prijatí ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomíra Vážneho.