Po tom, ako koncom minulého týždňa vyšlo najavo, že juhokórejská automobilka Hyundai odstúpila od investície v priemyselnej zóne Nošovice na Morave, otvorila sa pre Slovensko možnosť získať ďalšieho významného investora.
"Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu SARIO -- sa so zástupcami Hyundai už niekoľkokrát v minulosti stretla," potvrdili HN zástupcovia agentúry. Nepotvrdili však, či sa tak stalo aj po tom, ako sa objavila informácia o problémoch s ponúkanou zónou na Morave.
Stúpajúci dopyt po nových automobiloch v krajinách strednej a východnej Európy vrátane Slovenska a rastúca kúpyschopnosť obyvateľstva, je podľa ministra hospodárstva Roberta Nemcsicsa fenoménom, ktorý podporuje záujem Slovenska o prítomnosť nových automobiliek. Podľa Programu rozvoja automobilového priemyslu SR, ktorý včera prerokovala vláda, rast výkonnosti tohto odvetvia dáva predpoklad, že aj napriek očakávaným veľkým investíciám v nasledujúcich troch rokoch s dovozmi technológií, bude pokračovať trend, ktorý prispieva ku kladnému saldu zo zahraničného obchodu.
"Zaujímame sa intenzívnejšie nielen o automobilku Hyundai -- a nerád by som hovoril o konkrétnych značkách. Hyundai je len jednou z možností. Dnes je viacero automobiliek, ktoré mapujú situáciu najmä v krajinách strednej a východnej Európy a vzhľadom na rast kúpyschopnosti obyvateľstva a prestarnutý vozový park vidia príležitosť," povedal Nemcsics. Dôležité podľa neho bude, aby sme vedeli jednoznačne prezentovať výhody investície do automobilových výrob v porovnaní s inými krajinami V4. "V tomto máme už vytvorenú štandardnú harmonizáciu prístupov všetkých zúčastnených výrobcov," uzavrel.
StoryEditor