Ešte sa nedožili ani tri desaťročia, no ich budúcnosť už teraz vyzerá žiarivo. HN vám v letnom seriáli prinášajú príbehy a profily mladých úspešných podnikateľov a startupistov, ktorí majú potenciál zanechať stopu na Slovensku i vo svete.
Pri úľoch najprv len pomáhal. Vtedy mali len päť včelstiev a výroba medu bola nedeľná záľuba jeho otca. Dnes preberá rodinné včelárstvo 23-ročný Tomáš Bátovský. Medové výrobky predáva pod značkou MaryBee. Názov skrýva iniciály mena jeho otca. „Otec je Marián, takže som použil písmená MB a pre včelárov sa tento názov dokonale hodí. Je v tom symbolika,“ vysvetľuje Tomáš, ktorý značku vymyslel pred rokom.
Včely na adopciu
„Chcel som vytvoriť značku do budúcnosti, s potenciálom pre zahraničný trh,“ hovorí mladý včelár Tomáš. Dnes majú päťdesiat úľov, všetky však nie sú len ich. Tomáš sa rozhodol, že včely ponúkne na adopciu. Aj keď zo začiatku jeho otec mierne pochyboval a myslel si, že o to nebudú mať ľudia záujem, dnes už ponuky odmietajú. Ich projekt funguje iba rok a je oň veľký záujem. Adoptovaných majú 30 včelstiev, väčší počet by už vychovať nezvládli. Zvyšné včelstvá poslúžia na vytvorenie akejsi náhrady, ak by došlo k tomu, že by niektoré z adoptovaných včelstiev uhynulo. Každý, kto si...
Zostáva vám 85% na dočítanie.