Čo vás inšpirovalo k tomu, aby ste si založili e-shop pre diabetikov?
Jednoducho – moja cukrovka. Inšpirovali ma moje vlastné dlhoročné skúsenosti s diabetom. Odkedy som bola diagnostikovaná pred už viac ako 30 rokmi, stretla som sa s mnohými výzvami a ťažkosťami pri manažmente tohto ochorenia. Počas týchto rokov som zažila frustráciu pri hľadaní vhodných produktov a informácií, ktoré by mi pomohli žiť zdravý a plnohodnotný život s diabetom. Táto osobná skúsenosť viedla k založeniu e-shopu pre diabetikov.
V poslednej dobe, pár mesiacov, azda aj 2-3 roky som sledovala v našich dia skupinách na Facebooku, že sa my - diabetici "trápime", hľadáme možnosti ako čo najlepšie prilepiť, ochrániť senzory. V mojom prípade aj náplasťovú pumpu Omnipod Dash, ktorú používam s prepojením na aplikáciu AAPS - čo bolo pre mne life changing - proste zmena života maximálne k lepšiemu.
Ale späť k senzorom a ich ochrane. Počas dovolenky v zahraničí som stretla na ulici diabetičku, ktorá mala na svojej rukesympatickú náplasť – patch. Zaujala ma natoľko, že som začala pátrať, hľadať a skúšať. Počas dovolenky pri mori som tieto náplaste skúšala. Senzor aj pumpa boli maximálne ochránené, náplaste zvládli divoké vlny v oceáne, každodenné kúpanie, športovanie a teda aj pot. A potom prišla otázka od môjho priateľa „prečo vlastne neskúsiš ponúknuť diabetikom, to čo máš sama overené a zároveň im môžeš aj radiť, tak ako doteraz?“ Dali sme hlavy dokopy, oslovili sme spoločnosť, ktorá nám pomohla naprogramovať e-shop www.dialife.sk, dostala som krátke školenie, čo ako funguje, ako s e-shopom pracovať. Popri tom som hľadala a oslovovala výrobcov vo svete. Podarilo sa mi nadviazať kontakt s top výrobcami náplastí z Austrálie a Veľkej Británie, ktorí sú zároveň diabetikmi. Z toho, čo som skúsila a overila, som vybrala produkty na svoj e-shop. Dohodli sme sa na podmienkach, musela som sa naučiť preclievať produkty, keďže všetko prichádza mimo EÚ. Začiatky boli náročné, veľa informácií, nových skúseností, keďže som s podnikaním nemala žiadnu skúsenosť. Veľmi mi však pomohol môj partner a moje deti, pre ktoré to bola a stále je Komenského „škola hrou“ 😊
Aký je hlavný cieľ vášho e-shopu a čím sa odlišuje od iných obchodov pre diabetikov?
Mojou hlavnou motiváciou je pomôcť ľuďom s diabetom viesť kvalitný a aktívny život, a to tak, aby sa nemuseli cítiť obmedzení alebo izolovaní kvôli tejto chorobe. Veľmi ma teší a som hrdá na to, že môžem poskytovať podporu a riešenia pre ľudí s diabetom a že môj e-shop pre diabetikov môže byť pre nich užitočným zdrojom.
Naše náplaste pre diabetikov sú špeciálne navrhnuté s ohľadom na potreby diabetikov. Sú vyrobené z kvalitného materiálu, ktorý je vodoodolný a odolný proti opotrebovaniu, takže vydržia pri všetkých každodenných aktivitách. Sú navrhnuté samotnými diabetikmi, čo samo o sebe hovorí o kvalite a skúsenosti v reálnom živote. Okrem iného na e-shope www.dialife.sk nájdu zákazníci praktické cestovné, či školské cestovné na dia pômocky, chladiace púzdra na inzulín, inzulínové perá, ktoré sa mne osobne veľmi osvedčili počas letných dní.
Naša filozofia je poskytovať nielen kvalitné produkty, ale aj vynikajúci zákaznícky servis. Rada poskytnem odpovede, poradím v otázkach diabetu.
Akým spôsobom sa snažíte informovať a vzdelávať vašich zákazníkov ohľadom diabetu a starostlivosti o neho?
V Dialife.sk je naším prioritným cieľom nielen poskytovať našim zákazníkom najlepšie dostupné náplaste na trhu, ale aj vzdelávať a informovať o dôležitosti starostlivosti o diabetes. Sme si vedomí, že správna starostlivosť a manažment cukrovky môžu mať významný vplyv na kvalitu života ľudí s touto chorobou. Preto by som rada zaviedla niekoľko iniciatív na dosiahnutie tohto cieľa.
Edukačný obsah: Na našom webe, Instagrame aj Facebook stránke sa snažím zverejňovať svoje vlastné príbehy, zážitky. Do budúcna by som rada pravidelne zverejňovala články, blogy a informačné materiály od odborníkov na diabetológii, výživu a zdravý životný štýl. Takýto obsah poskytne dôležité informácie o správnom riadení cukrovky, výžive a cvičení.
Online „poradenstvo“: zákazníci diabetici sa často na mňa obracajú s otázkami nie len ohľadom náplastí, ale aj v otázkach športu, keďže som aktívny diabetik (odbehla som 4 polmaratóny, zúčastňujem sa rôznych bežeckých súťaží, minulý rok som absolvovala aj beh Od Tatier k Dunaju). Verím, že svojím prístupom viem motivovať aj ostatných diabetikov.
Newsletter: Keďže sme nový e-shop, potrebujeme si určité informácie sceliť, získať základňu zákazníkov. Preto by sme chceli v budúcnosti náš newsletter zamerať na zdieľanie najnovších správ a informácií o nových produktoch a technológiách, ktoré môžu zlepšiť kvalitu života ľudí s diabetom.
Verím, že vzdelávanie a informovanie sú kľúčom k zlepšeniu kvality života pre ľudí s diabetom."
Máte nejaké tipy alebo rady pre ľudí, ktorí žijú s diabetom, ako zvládať každodennú starostlivosť o svoje zdravie?
Život s diabetom nie je jednoduchý, priznávam. Každopádne sa dá zvládnuť. Na základe vlastných skúseností však určite radím – nebáť sa, skúsiť a niekedy aj zariskovať (ako ja na cannonigu v Slovinsku, kedy som musela na 6 hodín odpojiť pumpu, senzor, mobil). Bola to výzva, ktorá ma obohatila a posunula ďalej.
Celý život ma sčasti ženie vpred moja povaha, ale hlavne cukrovka. V čase, keď mi diagnostikovali diabetes, moji rodičia aj ja sme počúvali ako budem o pár rokov slepá, na dialýze, bez nohy, nebudem môcť študovať, mať rodinu, plnohodnotne pracovať.... Vďaka bohu, že sa všetci mýlili. Úspešne som ukončila výšku (dokonca som skúsila aj štúdium v zahraničí), mám dve fantastické deti, partnera, ktorý ma podporuje a pracujem v spoločnosti, ktorá mi dáva priestor rásť a realizovať sa ako Riaditeľke personálneho a IT oddelenia. My diabetici máme rovnaké možnosti ako všetci ostatní, možno trošku viac osladené.
Dôležité je nepodvoliť sa tejto chorobe a nenechať sa limitovať, či obmedzovať. Prekážky sú predsa na to, aby sa prekonávali.