Podľa pravidiel pre formulu 1 od sezóny 2006 sa musia všetky stajne rozlúčiť s motormi V10 s objemom tri litre a prejsť na V8 s objemom 2,4 litra. McLaren Mercedes pracuje na nových agregátoch už od jesene minulého roka a v priebehu týždňa ich tretí pilot Pedro de la Rosa na špeciálne upravenom monoposte naostro otestoval na trati v Silverstone.
"Posledné dva testovacie dni išli dobre, vývojový program ide takisto podľa stanoveného harmonogramu. Je jasné, že medzi V10 a V8 je veľký rozdiel, preto som tomu musel prispôsobiť aj štýl jazdy," povedal de la Rosa. Jeho najlepší testovací čas mal hodnotu 1:22,974, čo je o päť až šesť sekúnd pomalší čas na jeden okruh, než aký dosahuje tohtoročný model McLarenu s výkonnejšou "vé-desiatkou".
"Pozitívom je, že testujeme bez problémov a časových odkladov. Okrem iného sme analyzovali aj rozdiel vo chvení, no neobjavili sme nič, čo by sme neboli očakávali," dodal španielsky pilot. Nový motor pod označením FO 108S by mal mať až o dvesto konských síl menej, než súčasný typ.
Práce na dizajne a stavbe agregátu museli na základe striktných pravidiel z dielne Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) začať prakticky od nuly. Inžinieri si musia poradiť s uložením valcov do V-uhla, pričom valec môže disponovať maximálne dvoma sacími a dvoma výfukovými ventilmi, a minimálna hmotnosť motora musí byť 95 kg. Jasne predpísané je aj tiažové ťažisko motora a prímesi použité na jednotlivé komponenty.
S výsledkom na trati je spokojný aj viceprezident Medrcedesu Norbert Haug. "Debut motora V8 prebehol bez komplikácií. Teraz nás čaká analyzovanie dát získaných z približne 400 testovacích kilometrov, ktoré nám pomôžu posunúť vývoj ďalej," informoval Haug.
StoryEditor