Testovali sme najkrajšie auto na svete. A nie je to len náš názor. Celý týždeň, počas ktorého sme na ňom skúšobne jazdili, sme spoza volantu nového "tétéčka" videli nespočetne veľa obdivných pohľadov, povzbudzujúcich úsmevov a zdvihnutých palcov. Koniec koncov, automobilka Audi to má aj čierne na bielom - čitatelia renomovaného časopisu Auto Bild vlani v decembri označili Audi TT za najkrajšie auto roka.
Evolúcia namiesto revolúcie
Nové Audi TT, ktoré vstúpilo na trh v septembri, predstavuje osobné výzvy známeho štylistu Waltera de Silvu a jeho spolupracovníkov. Predchodca sa stal ikonou dizajnu, a preto mottom pri tvorbe druhej generácie TT sa stala veta: Evolúcia namiesto revolúcie.
Nové Audi TT je už na prvý pohľad ľahko identifikovateľné. Dobre si všimnite jeho vzhľad, tvoria ho geometrické súbory, ktoré navzájom splývajú. Azda najsilnejším motívom je kruh. Nájdete ho takmer všade. Úzky a nízky sklený pás podopierajú štíhle stĺpiky nadväzujúce na široké mocné boky karosérie. Plechové časti pod nimi pôsobia kompaktne, suverénne a mohutne. Oblá je strecha, predná i zadná časť auta. Zaoblenia plôch dodávajú vozidlu dynamický charakter.
Nové TT pripomína dopredu nakloneného bežca, pripraveného kedykoľvek vyraziť. Výrazným prvkom je aj jednodielna maska chladiča, ktorá spolu s veľkými otvormi na prívod vzduchu naznačuje potenciál motorov. Vyskúšali sme si slabší z ponúkanej dvojice agregátov určených pre toto auto. Dvojlitový turbomotor s priamym vstrekovaním je základnou motorizáciou len formálne, sily má totiž neúrekom. Napadla nám aj otázka: je vôbec potrebný silnejší 3,2-litrový štvorvalec?
Rozumná voľba
Nám sa riešenie dostať z motora výkon s pomocou turbodúchadla a nie veľkého objemu veľmi páči. Ak auto nenaháňate, má apetít bežného dvojlitra. Ak z neho potrebujete dostať maximum, ochotne zaberie. Agregát nového TT navyše využíva aj techniku priameho vstrekovania benzínu, nie je teda priveľmi pažravý ani pri ostrom nasadení. Počas testu sme mali priemernú spotrebu 12 litrov naturálu a verte nám, auto sme ani len chvíľku nešetrili.
Vodičove pocity za športovým volantom možno vystihnúť aj pár slovami. Audi TT je ergonomické, štýlové, pôsobivé, noblesné, ale aj komfortné. A bol to pre nás doslova šok - čakali sme totiž podvozok, ktorému sa zvykne hovoriť vytriasač chrbtice. Opak bol pravdou. Je nám záhadou, ako to konštruktéri docielili, ale nové TT si plne ponechalo športové schopnosti, a pritom vás pohodlne odvezie aj rozbitými mestskými ulicami. Skúšaný exemplár mal "len" pohon prednej nápravy, napriek tomu nemali jeho sedemnásťpalcové kolesá problém preniesť extrémny výkon na vozovku. A napokon - ako nové Audi TT sedí na ceste? Asi tak ako električka na koľajniciach.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,0 TFSI
Max. výkon: 147 kW (200 k)
Max. krút. moment: 280 Nm
Zrýchl. 0 -100 km/h: 6,6 s
Max. rýchlosť: 240 km/h
Rozmery: 4,17x,1,84x1,35 m
Rázvor: 2,46 m
Pohot. hmotnosť: 1 250 kg
Komb. spotreba: 7,7 l/100 km
Batožinový priestor: 290 l
PLUSY:
Motor a podvozok
Komfort cestovania
MÍNUSY:
Málo odkladacích priestorov
Malý batožinový priestor